Så blev man lite rastlös kollade in racern lite nogare nu när man sett vad man kan åstakomma med lite vassare grejor tyckte nog att den tappat glansen efter tidigare behandling
Sagt o gjort efter att läst mycket gott om quick finishen och att jag nu är lycklig ägare av denna fantastiska produkt så var det bara att skrida till verket, då bilen i princip knappt var använd efter tidigare behandling så blev det en lätt rengöring med lite kallavfettning för att få bort så mycket som möjligt av det tidigare lackskyddet(om det nu fanns något kvar)skölde av med svamp o vatten torkade bilen torr och sprtitade den med final inspecktion .
Så var det dags fram med lilla darlingen(enkel ossillerande) laddade med lila trissa fyra ärtor medel började med halva dörren för att kunna knäppa en 50/50 bild jobbade in medlet på ganska låga varv för att sedan gasa på lite så man fick riktig snurr på trissan kan ju som bekant vara lite svårt med en vanlig enkel trissa då den gärna bara vill ossilera som det heter utan att snurra ordentligt.
Kan säga att det gick hur fint som helst när jag stressat medlet lite gick jag ner på lågt varv igen och lämnade en knappt synlig hinna lät det torka lite plockade fram mf-duken torkade av, resultat polerat och skyddat i en sväng kan det bli bättre.samt att man inte behöver maskera ihjäl sej då maskinen är väldigt skonsam om man nu skulle köra på en list eller vad det nu är man skulle komma åt, nu ska ju inte medlet lämna några vita rester på gummi lister och liknande detaljer Men jag skulle nog rekommendera att man ska nog vara lite försiktig ändå på svarta gummi,plastdetaljer dom blir nog finast av ett glansmedel som är avsett för just gummi och svart plast.
Kan alla fall varmt rekommendera denna polish för att blänka till bilen och samtidigt ge lacken ett bra skydd .Max