Polerrondeller blir rena när jag kör de i alkalisk avfettning, men PL bara kletar runt (som sig bör antar jag, eftersom skyddet inte ska duka under för lite alkaliskt...)
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Rengöra rondell efter lackskydd
- Hej
- Medlem
Rengöra rondell efter lackskydd
Har ni något tips för att få de mjuka rondeller jag använder på maskinen när jag lägger Menzerna PL rena? (efter att jag är klar med bilen, inte undertiden)
Polerrondeller blir rena när jag kör de i alkalisk avfettning, men PL bara kletar runt (som sig bör antar jag, eftersom skyddet inte ska duka under för lite alkaliskt...)
- korvis
- Trogen Medlem

Re: Rengöra rondell efter lackskydd
Tycker YES diskmedel har funkat rätt bra i det fallet.
Låter det ligga i blöt en stund och gnuggar sen in det med fingrarna och sköljer av...
Låter det ligga i blöt en stund och gnuggar sen in det med fingrarna och sköljer av...
- Hej
- Medlem
Tack för tipset - ska prova! 
- jojje
- Entusiast

Lackskyddsrondellerna brukar jag inte tvätta ur så ofta, lägger dom efter användning i tättslutande påse och vid nästa objekts lackskydd har jag en redan förpreparerad rondell. Använder också Menzernas Powerlock.
- Hej
- Medlem
Ah, så kan man också göra! Att jag inte tänkt på det. Smart - för det sparar ju en hel del medel dessutom då rätt mycket "stannar" i rondellen. Bra tips jojje! Tack! Ska gå ut och lägga gårdagens använda rondell i en plastpåse på direkten!