Men bra betyg har den fått i något test, undra vem som var testpilotfisher91 skrev:Idag prövade jag biltemas claybar, då dom hade ''clay refill'' för cirka 100kr.
Måste absolut var det sämsta claybaren som finns på marknaden. 46 st drag på en liten prick flygrost för att den skulle försvinna.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- Lundberg
- Trogen Medlem

Re: Idag.....
// Jack
-
RobbeS
- Medlem
Monterade idag stänkskydd på Mazdan och får ännu mer fundera på hur stor avans bilfirmorna egentligen har på tillbehören dom säljer. Mazda Sverige tar drygt 1400 för en omgång stänkskydd fram och bak. Letade dock på nätet och hittade på ebay england modellanpassade stänkskydd som är EXAKT likadana som original. Pris? Jo, 270 kr inklusive frakt för alla fyra. FRÅN HONGKONG! Kunde lätt vänta två veckor på att få hem dom.
Det enda jag fick göra extra var att köpa bultclips och m6 bultar med brickor för att montera på samma sätt som originalskydden. Dessa följer ju med i originalsatsen men lite skruv kan ju inte kosta drygt 1100 kr
Det enda jag fick göra extra var att köpa bultclips och m6 bultar med brickor för att montera på samma sätt som originalskydden. Dessa följer ju med i originalsatsen men lite skruv kan ju inte kosta drygt 1100 kr
- ostkroken
- Entusiast

...beställdes en rupeskopia från Kinalandet. Billig som sjutton, så kunde inte låta bli att chansa.
Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
-
deje
- Medlem
Nu har jag ju en Das-21 men länka gärna ? Kan ju vara intressant ,för dem som söker efter en rupeskopia!ostkroken skrev:...beställdes en rupeskopia från Kinalandet. Billig som sjutton, så kunde inte låta bli att chansa.![]()
deje
- ostkroken
- Entusiast

Jag vill inte länka till ngt jag inte ens vet om jag får hem.
Sedan vill jag testa den och ge ett ärligt utlåtande.
Inte värt att andra beställer om det bara är rent skräp.
Så efter att jag fått hem den och testat den så länkar jag gärna.
Chattade med försäljaren och ställde några frågor för att se om han överhuvudtaget visste vad det var han sålde och fick raka, trevliga och korrekta svar så hoppas på det bästa.
Edit: Det ingick express frakt med DHL så om allt går som det ska så har jag den nästa vecka.
Chattade med försäljaren och ställde några frågor för att se om han överhuvudtaget visste vad det var han sålde och fick raka, trevliga och korrekta svar så hoppas på det bästa.
Edit: Det ingick express frakt med DHL så om allt går som det ska så har jag den nästa vecka.
-
Cogo
- Entusiast

Är det den som heter "Clover"?ostkroken skrev:Jag vill inte länka till ngt jag inte ens vet om jag får hem.
Chattade med försäljaren och ställde några frågor för att se om han överhuvudtaget visste vad det var han sålde och fick raka, trevliga och korrekta svar så hoppas på det bästa.![]()
Mvh magnus
- ostkroken
- Entusiast

Re: Sv: Idag.....
Nej, kollade på den med dock.Cogo skrev:Är det den som heter "Clover"?ostkroken skrev:Jag vill inte länka till ngt jag inte ens vet om jag får hem.
Chattade med försäljaren och ställde några frågor för att se om han överhuvudtaget visste vad det var han sålde och fick raka, trevliga och korrekta svar så hoppas på det bästa.![]()
Mvh magnus
-
Cogo
- Entusiast

Okej. Återkom med testresultat sen och skicka gärna länk via pm till mig.
- addebe
- Medlem
- Perra83
- Entusiast

En 3401 det är grejer det!
Kommer det inget nytt från Flex?
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Såndäringa köpte jag nyligen också. [emoji12]addebe skrev:Fick jag äntligen hem en grej ...
/Andreas
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
-
miken
- Entusiast

Köp till 115mm stödplattan också så har du en kanon maskin 
Kör bara med 115mm på min och 130 - 140 mm rondeller
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Norrhyttan skrev:...jobbar jag ute.
ser ju hur trevligt ut som helst
// Anders
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Hahaha.. vist är dom gulliga ?Commander skrev:...blev jag precis med tvätten. Får ta och tacka fågeln som sket ner huven för tvätten![]()
// Anders
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
grymt.. blir mycket avundsjukNorrhyttan skrev:...har de första gipsskivorna kommit upp på den första väggen i det som ska bli mitt framtida garage.
I höstas var det bara en sprucken betongplatta och glesa plankväggar, som tjänade till hälften som uppställningsplats för bilar och vagnar, till hälften som hästarnas lösdrift.
Vi schaktade av matjorden i hästhagen, grusade upp en stor plan och en vägstump, dränerade runt logen, grävde in vatten och avlopp, lyfte hela gaveln (15 meter hög) och riktade den, bilade bort ett par gjutna betongramper, armerade, göt 10-12 centimeter golv uppe på den gamla plattan, grusade upp en bädd och ställde ett gammalt 12,5-meters isolerat skåp från ett långtradarsläp som höförråd och ny lösdrift.
Sedan stod det still tills för ett par veckor sedan, då kom drygt sex ton byggmaterial som gips, reglar, isolering, fönster och lite plock. Medan väggar och tak riktades upp, reglades och isolerades (25 cm i väggarna, 35 cm i taket) och fyra fönster monterades byggde en smed en 2,8x3 meters slagport i stål.
Den tvåpelarlyft jag haft stående i åtta år i väntan på garage såldes i veckan. Jag har tänkt om och köper en flyttbar enpelarlyft istället.
Nu är gipsningen en bit på vägen, och till semestern väntar spackling, slipning, målning, golvslipning, golvmålning, eldragning, armaturer, varmvattenberedare, VVS-jobb, porten ska kläs med panel, fönstren ska få foder utvändigt, en värmeluftpump ska upp, invändig trapp ska byggas, grusplanen ska bli dubbelt så stor, bänkar, skåp, hyllor, larm ... allt som hör till ett garage. Eller, åtminstone så mycket vi hinner.
Det är långt kvar, men man anar ljuset!
Första spadtaget.
Gjutning. Gick åt två betongbilar.
Hästkräkens nya lösdrift lyfts på plats.
Så såg väggarna ut. En betongsockel upp till en knapp meters höjd, sedan bonnsågade plank på timmerstomme. Logen är byggd 1935 med virke ur egen skog. 550 kvadratmeter per våning, två våningar, 15 meter hög.
Köpte en rullställning. Smidigt när det är 3,2 meter i tak.
Porten på plats och alla fönster monterade. Porten ska kläs med panel och bli svart.
Som det såg ut nu i kväll. I bortre väggen var det en glugg på 2,6x2,8 meter tidigare, till höger om fönstret.
Och från andra hörnet. Garaget är drygt 14 meter. Mot bortre väggen blir det en över fem meter lång arbetsbänk med överskåp.
"Hejdå macken, vi ses i morgon!"
// Anders
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Sent ska syndaren vakna. Drygt en månad sedan förra tvätten...
Vad var det jag sa!
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Lemerok skrev:...hittade jag en "tv" på jobbet som någon sparat, en viss forummedlem som har tillverkat den?![]()
![]()
![]()
klockrent..
Anders
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
jojje skrev:Blir det en tur till Åland med Eckerölinjen för att fylla på snus/sprit/öl förrådet
Det går ju alltid åt.. på något konstigt vis
// Anders
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Hahaha du är lite galen du.. gillar ..Norrhyttan skrev:Ser ingen överkryssad högtryckstvätt på tvättråden, så det är väl bara att ösa på!
Tvättar alla mattor i huset med BBV HD Fabric. Nej, det är inte första gången.
// Anders
- addebe
- Medlem
Perra83 skrev:En 3401 det är grejer det!
Norrhyttan skrev:Såndäringa köpte jag nyligen också. [emoji12]
Jag är otroligt nöjd, har väntat länge på rätt köpläge (som dök upp nyss!). 115mm plattan har jag spanat på men blir en sväng med original flex rondeller en stund framöver nu, köpte ett gäng olika som passar på 140mm plattan.miken skrev:Köp till 115mm stödplattan också så har du en kanon maskin
Även sugen att testa Meguiars nya låga trissor i 6" som tydligen ska vara kalas till 3401an.
/Andreas