Igår var jag återigen på studiebesök hos Bilvårdshallen, som ägs och drivs av Hulden, som hänger här på forumet.
Jag blev alldeles lyrisk när jag såg hur den här Yarisen såg ut efter tvätt. Huven var alldeles matt, som en svart, gammal oxiderad lack - med andra ord en perfekt lack att laborera på!

När jag tidigare under dagen hade fått bra resultat med orange coolshine så blev det mitt val av vapen, tillsammans med Menzerna powerfinish(härefter PF). Förarsidan polerades endast med orange coolshine och PF, medan passagerarsidan polerades först med orange coolshine och sedan jag hade börjat bryta ned PF så bytte jag till röd coolshine, som är en finishtrissa, och polerade sedan färdigt med den. Dvs alla steg utfördes med roterande maskin. Lacken spritades därefter, en, två och tre ggr för att förhindra oavsiktlig fyllning.
Jag blev riktigt nöjd med resultatet med tanke på arbetsinsatsen. Det som blev polerat innan Hulden insåg att klockan närmade sig 17.00, man kan nästan tro att han arbetar kommunalt
Nåväl, här är bilderna.
Dagens kombination
Förarsidan
Passagerarsidan
Så här bör Menzernas polermedel se ut innan man torkar av