Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Carchem hydro coat. Vad innehåller den?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Jocke945
Medlem

Carchem hydro coat. Vad innehåller den?

Inlägg av Jocke945 » 05 apr 2016 16:40

Satt och kollade runt lite på olika lackskydd och började fundera lite på denna :P Men hittar inget om innehållet. Någon här som vet? :)

Mvh Jocke

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Re: Carchem hydro coat. Vad innehåller den?

Inlägg av Lemerok » 18 apr 2016 21:28

Inte testat den, vet inte vad den innehåller heller.
Dra ett mail till streetpower-rekond om du vill veta mer, de har bra support och säljer den.

Men av det jag läst så verkar den vara lite som Purity X eller CarPro Hydro2, bara att blanda till och spraya på lacken, sen spola av.
Både Purity X och Hydro2 fungerar riktigt bra.

Galaxy
Medlem

Re: Carchem hydro coat. Vad innehåller den?

Inlägg av Galaxy » 18 apr 2016 22:07

Carchem Hydro Coat är en sealant som läggs på och stryks ut med en microfiberapplicator el dyl och när den torkat 5-10min så torkar man klart med en microfiberduk. Att blanda ut den med vatten och spraya på lacken för att sedan spola av är ett sätt att toppa produkten med och fungerar bara att göra så när den själv är det underliggande lackskyddet så den är inte lika universell som då Purity X eller Carpro Hydro2.
Så förklarade Streetpower-recond för mig en gång om jag minns helt rätt men jag vet inte dess innehåll och för mer exakt info så är det bäst att skicka dem ett mail :)

/Anders

Skriv svar