Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
När är det okej att toppa?
-
mq_foto
- Medlem
När är det okej att toppa?
Flesta vet att kemikalier löser andra kemikalier. Att lägga lackskydd sen vax på är ibland inte kanske det smartaste att göra för att vaxet löser ut lackskyddet.
Frågan är när är det ok att toppa vax på lackskydd?
Hur vet man vilka går bra ihop?
Frågan är när är det ok att toppa vax på lackskydd?
Hur vet man vilka går bra ihop?
-
Gråben
- Trogen Medlem

Re: När är det okej att toppa?
Beror ju helt på vad du använder för produkter. Har inte varit med om att vax löst upp lackskydden som man använder. Tycker själv att det är ok att toppa skydd.
Är ju sunt förnuft som gäller, tipsar kunder som funderar om just detta med att toppa med vax. Använd rent vax och ingen vaxpolish eller dyligt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är ju sunt förnuft som gäller, tipsar kunder som funderar om just detta med att toppa med vax. Använd rent vax och ingen vaxpolish eller dyligt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- korvis
- Trogen Medlem

Igår gjorde jag en lättare polering av min egen bil.
Körde en omgång med Menzerna 3800 innan jag lade Powerlock som lackskydd.
Detta fick härda över natten och därefter toppade jag med CG:s Butter Wet Wax.
Resultatet var den bästa glans jag lyckats åstadkomma hittills!
Körde en omgång med Menzerna 3800 innan jag lade Powerlock som lackskydd.
Detta fick härda över natten och därefter toppade jag med CG:s Butter Wet Wax.
Resultatet var den bästa glans jag lyckats åstadkomma hittills!
-
mq_foto
- Medlem
Absolut men jag syftar på att vissa wax lackskydd osv kan lösa bort lagret som finns där redan. Då har man använt det skyddet i totalt onödan.
Lyssnade även på podcast på de stora meg killarna att det absolut det sista som du lägger på lacken är det som gäller och det finns redan under är bortkastade pengar. Jag vet samma medel och flera lager av denna är bara bra men jag vill veta när man börjar blanda flera, bortkastade pengar eller det finns något mer skydd att hämta där.
Lyssnade även på podcast på de stora meg killarna att det absolut det sista som du lägger på lacken är det som gäller och det finns redan under är bortkastade pengar. Jag vet samma medel och flera lager av denna är bara bra men jag vill veta när man börjar blanda flera, bortkastade pengar eller det finns något mer skydd att hämta där.
-
deje
- Medlem
Jag kör med Matt Moremans kombo, Powerlock och Co.845 , bortkastat eller inte ,bra blir det!
deje
-
mq_foto
- Medlem
Bra på vilket sätt menar du?
-
deje
- Medlem
Bra hållbarhet , lyster och de olika produkterna verkar "bonda" bra ihop
deje
-
mq_foto
- Medlem
Något du gissar dig fram eller du vet? Får nog göra egen test panel faktiskt när man väl orkar =)
- korvis
- Trogen Medlem

Det här med att toppa Powerlock med ett carnaubawax är något jag lärt mig av Mike på Autogeek på youtube.
Känns som han har hyfsad koll åtminstone.
Men det kan ju va så att det är bättre att bara köra dubbla lager med PL, va vet jag?
Men det kan ju va så att det är bättre att bara köra dubbla lager med PL, va vet jag?
-
deje
- Medlem
Har faktiskt inte testa att köra flera lager PL., men det verkar som om Powerlock inte går särskilt bra ihop med Powerlock lustigt nog! ( enligt Matt Moreman)korvis skrev:Det här med att toppa Powerlock med ett carnaubawax är något jag lärt mig av Mike på Autogeek på youtube.
Senast redigerad av 1 deje, redigerad totalt 5 gånger.
deje
-
deje
- Medlem
Har faktiskt inte testa att köra flera lager PL, men det verkar som om Powerlock inte går särskilt bra ihop med Powerlock lustigt nog! ( enligt Matt Moreman)mq_foto skrev:Något du gissar dig fram eller du vet? Får nog göra egen test panel faktiskt när man väl orkar =)
Powerlock fäster inte på Powerlock , men det är just vad Co.845 gör, det är det jag menar med att de "bondar" bra ihop.
deje