Hej!
Jobbar på en större bildelskedja och har lite intresse av att testa produkter som vi har.
Kollade videon på Sonax spray and seal och tänkte njea. Hörde mig för hos erfarna rekondare och dom har inte hört något annat än gott om produkten och fått bra betyg på olika mässor.
Så jag körde in bilen i hallen. Tvättade av den som vanligt. Sen sprutade jag spray and seal på huven först för att testa. Och sköljde av. Och den funkar faktiskt riktigt bra. Precis som filmen som Sonax själva har lagt ut. Sen körde jag över hela bilen för att se vilken mängd det faktiskt tar. ( Audi A5 ) . Och jag snålade inte. Ca 15 - 20% av flaskan gick åt för hela bilen. Och snålar man lite så kan man nog göra en 6 - 7 tvättar. Så cirka 50 kr tvätten.
Sonax säger att den ska hålla i ca 3 månader. Detta får dock tiden utvisa. Allt beror på klimat,Tvättning osv.
Så min bedömning.
Postivt
Ger väldigt bra avrinning
Lätt att applicera!
Lacken får en fin lyster och känns väldigt bra.
Snabbt och enkelt för ett bra resultat
Negativt
Priset! Även om jag har bra rabatt. Så avskräcker priset mig.
Jag har ingen mostvarande produkt som jag testat. Så kan inte påpeka om någon annan som har bättre pris är lika bra eller bättre. Men denna produkt får helt klart godkänt!
Och skulle det vara bättre pris så hade jag köpt på mig några för att ha.
Försökte även göra en egen film men den blev sådär då slangen gick sönder. Men kan se om man kan klippa och klistra och länka.
Har ni förslag på andra artiklar som finns i butiker och dylikt som ni efterlyser test på så kan jag se vad jag kan göra