Tack för uppmuntran om jobbet med bilen

. Det värmer efter all tid jag lagt

. Har varit alldeles för noga för det egentliga ändamålet med bilen men kan liksom inte låta bli att göra en "förvandling" från sunkig lack till i mina ögon ganska fin. Att bara köra över bilen lite snabbt hade räckt långt med tanke på ursprungsskicket men gör detta noggranna en gång bara för att jag kan

.
Fick tex omdömet på besiktningen den 1:e juni att det var en blank bil jag hade!?! (då var bagagelucka och huv polerade, resten orört förutom att bilen var tvättad) och då tänkte jag stilla för mig själv att vänta bara tills jag är klar

. Det ökade nästan bara på motivationen att visa hur jag tänkte mig denna blå bil när den var klar

.
Att dela upp bilen i många omgångar har varit tvunget om det skulle göras noggrant. Har förr när det skulle poleras väntat in en dag för att göra allt på men har begränsat med sådana dagar (har 3 barn....) så efter att ha läst här på forumet om att dela upp bilvårdandet så har det fått bli så med denna. Funkar det med för att stilla bilvårdsbegäret

.
Intressant det där Siggy-Stardust med att köra med hård trissa hela vägen. Har uppnått lite olika med halogram på olika ytor. Skrev i start av tråden om att ha testat avslut med oscillerande och det har avhjälpt problemet. Har tex halva vänster framskärm som där är halogramtendens som syns i direkt solljus på men bara halva?? Har kanske trissan (hårda-första steget) inte varit ren nog andra halvan av skärmen tro.... Körd roterande alla stegen då med mjukare trissa efter hand precis som beskrivet i trådstarten.
Nu får det bli några bilder till från vänstersidan:

- Vänster framskärm.

- Klar!

- Dörrhandtag förardörr.

- Klar!
Här kommer en bild på vänster framdörr där en ruta är körd med S20SS och hård SPR trissa där man ser till vänster och nere hur det såg ut från början.

- En grovkörd ruta v framdörr.

- Sliten yta v framdörr.

- Framdörr klar!
Nu närmar sig snart att ha gått ett helvarv runt de lackerade ytorna på bilen. Men lite sparar vi till en uppdatering till

.
/Anders