Då låter det som att man inte är helt ute och cycklar! ang just att lägga skydd med roterande maskin.
tycker faktigst nu när man tränat lite mer med roterande

och lagt både 3401.an sam då den lilla makita exenterslipen i skämsskåpet att det så att säga inte finns några alternativ till en roterande maskin just för bilpoleringar sen att det funkar utmärkt att även lägga skydd med roterande gör ju saken bara bättre
Nu vet jag ju att många skydd inte innehåller någon cut så att säga, samt då ska läggas antingen för hand eller med ossilerande maskin,men jag har nu gått igenom hela mitt sortiment av vaxer och enpetar förseglingar dvs polishar med vax och vanliga vaxer samt då fireglass och wurths glansförsegling och tycker att det funkar bra med rubbet dvs att lägga dom just med roterande maskin.
sen vet jag inte om man lurar sig själv men är nästan 100på att det blir blankare än att lägga med andra metoder då man får en liten högglans polering på köpet samtidigt som man då även får skyddet
själv så ligger jag på 1000rpm med min lilla meectols maskin när jag lägger skydden samt då en mediumtrissa just för polisharna och en mjukis till vanliga vaxerna och enpetarna förseglingarna.
Och i princip så jag kör dom alla som vilket polermedel som helst fast då utan tryck(kanske lite) så att säga kör det nästan helt rent och lämnar en liten fet yta oavsett medel och låter det torka till
för att då sedan torka av det lilla som blir kvar med en mf-duk klart
lite om min syn på saken och gärna fler tips och efarenheter om detta arbets-sätt
mvh max.