Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Två kundbilar

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Rellac
Medlem

Två kundbilar

Inlägg av Rellac » 31 mar 2010 12:13

Gjort lite jobb på en S60 och en CRV. S60n var i riktigt bra skick, CRV var i ngt sämre med en hel del repor.
Dåligt med bilder, men glömde liksom bort det när jag jobbade :cheers
Bilarna blev behandlade med kallavfettning, HD-grön, Autoglym schampo, våffeltorkad, sonüs clay, Autoglym Super resin, Autoglym Extra gloss, AG Vinyl rubber care, AG Instant tyre dressing, Biltemas (!) rain off, och säkert ngt mer som jag glömt just nu :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 4 Rellac, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Två kundbilar

Inlägg av Nisse » 31 mar 2010 19:30

Autoglym Super resin, Autoglym Extra gloss är en riktigt bra kombination.... :jeps

Blankt och snyggt - bra jobbat !! :jeps
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 31 mar 2010 19:43

Japp instämmer fin blänka, gillar färgen på Hondan......är det deep bronze pearl mettallic?
Snyggt jobbat :best

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Rellac
Medlem

Inlägg av Rellac » 01 apr 2010 09:05

Tack så mycket! :)

Kör med biltemas dubbelrondell. Tyckte lacken på hondan var väldigt mjuk, behövde inte slita soom ett djur för att få bort även ganska grova repor. Volvon och t.ex. min Golf är mycket hårdare.

Ja det kan den nog heta, är typ brun metallic, så det stämmer nog. Riktigt snygg tycker jag :)

Inom en snar framtid kommer nästa kundbil, en svart BMW 325d E90. Ska bli skoj :)

Skriv svar