Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

poler låda

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
MAX

poler låda

Inlägg av MAX » 29 jan 2009 20:48

Hallo därute i polish-space nu när jag ska vara utrikes(på annan ort) i morgon nämligen på jobbet efter att vi jobbat klart(slutar ett på fredagar)och polera en volvo 740 åt en jobbar kompis så började jag fundera hur jag skulle få mej mina polergrejor och snabbt få in dom i värmen utan att krångla allt för mycket :?

kom på att jag hade en gammal plywood låda i garaget som innehöll lite snickeri prylar från den tiden man var hus branchen sagt o gjort pep ner i garaget och tömde den på innehåll och städade ur den la en frotehanduk i botten och började möblera med morgondagens utrustning .

blev trångt kan jag säga då det är en relativt liten låda l=50cm h=24cm b=24cm och poler flaskorna fick läggas lite på sniskan för att man skulle få igen locket ordentligt men det gick här är lite bilder.
poler låda 001.jpg
Lätt att plocka i första gången med en rent Huggormars avföda andra gången(ursäkta språket) hade lådan varit ca 20mm högre eller poler flaskorna 20mm lägre så hade det varit perfekt så en nyfiken fråga hur har ni det med era utrikes polerlådor eller förslag på hur dom ska se ut kravet är alltså att man får med sej allt som behövs för att blänka till en bil + någon form av lack skydd helst flera sorter slackskydd.

Nu är ju bilderna lit suddiga men vad jag plockat ihopp för morgondagens arbete är följande
1 polermedel ip, ff
2 polish quickfinish 140
3 essex proffsvax + firegass+ kommer troligtvis inte att användas pga quick-finish 140 men bra att ha annars.
4 final inspektion
5 samma flaska men med hd grön blandning för att rengöra trissor spraya på och rengöra i ex vatten hink.
6 trissor vit hård, flug svamp, sprängd,lila .orange. blå mjuk,
7 rengöringsborste för skumgummi trissor
8 mf dukar
9 skydds glasögon
10 polermössa
11 möbelpolish (funkar bra till svarta lister)
12 samt en jätte mf-duk 1x1,5m som inte fick plats i lådan men kan vara bra att ha som förkläde när man ska polera tak då man gärna vill gnugga sej mot bilen för att få lite stöd.
13 en st polermaskin.
som sagt har ni något annat bra tips på en polerlåda för utrikes polerarbeten ett alltenativ är ju att fylla över i mindre flaskor men det skulle ju även vara bra att ha allt på en plats i det egna garaget så att säga .14 fick även i 2rullarmaskerings tape max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Re: poler låda

Inlägg av Tantrum » 29 jan 2009 21:03

Kör med två lådor. En för medel och en för allt annat! :P

Finns fina stapelbara backar med lock lite varstanns. Bra pris och funktion.

Vad är det för märke på möbelpolishen du kör med?
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

MAX

Inlägg av MAX » 29 jan 2009 21:27

Tantrum skrev:Kör med två lådor. En för medel och en för allt annat! :P

Finns fina stapelbara backar med lock lite varstanns. Bra pris och funktion.

Vad är det för märke på möbelpolishen du kör med?
Varför inte två lådor så man kan skillja lite på ömma och oömma grejor låter bra.
möbelplishen heter mp52 blev mest en slump att jag köpte den glömde nämligen att beställa ett plast gummi skydd när jag beställde polermedlen sist men läste tror det var på stackens bil vård att det här skulle funka bra så jag köpte på wiilys när jag gjorde i ordning hantverks-racern och tycker det verkar bra har inte så mycket att jämnföra med bara nåt som heter black krom men den har jag ställt i skamvrån efter att testat möbel polishen mycket bra tror den kosta ca 20kr för 250ml.max

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 29 jan 2009 21:52

MP52 möbelpolish är en väldigt bra produkt som funkar perfekt på vissa detajer inom bilvård....och den har ett fördelaktigt pris !!

Bra köp !!
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 29 jan 2009 21:53

Billigt behöver ju absolut inte betyda dåligt :) Det omvända gäller ju också såklart.

Har du nån uppfattning av hållbarheten på polishen?
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

MAX

Inlägg av MAX » 29 jan 2009 22:11

Tantrum skrev:Billigt behöver ju absolut inte betyda dåligt :) Det omvända gäller ju också såklart.

Har du nån uppfattning av hållbarheten på polishen?
Får se vem som hinner först här då då det är en månad sen jag la möbel polischen på hantverks racern och såg den senast i dag så ser det fortfarande ut som jag la den igår men iof så har bilen fortfarande vad jag vet inte blivit tvättad pust :twisted:

Göran

Inlägg av Göran » 29 jan 2009 22:56

Mp52 har jag alltid i dörrsidan. :D

Bra med en polerbox Max!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Inlägg av MAX » 29 jan 2009 23:22

Göran skrev:Mp52 har jag alltid i dörrsidan. :D

Bra med en polerbox Max!
kom på en sak om man nu ska ha en polerbox så måste man nog ha en som andas för att exempelvis om man nu har en maskin som ligger i den inte ska bli skadad av exempelvis fukt,
skulle kunna bli en rejäl kortslutning om det vill sej illa en tanke max.

Skriv svar