Objektet i fråga var Carinas Tant Gredelin, en plommonlila Volvo 850.
Jujimbo hade storhandlat från utlandet, så vi testade lite produkter som var nya för oss allihop.
Efter testande av diverse produkter, trissor och maskiner valde vi att köra på Auto Bright Power Buff (PB) och mediumtrissa på roterande maskin. PB gav ganska bra klipp och lämnar dessutom en lätt vaxyta efter sig, vilket passade det valda lackskyddet bra: Autosmart WAX.
Jag upplevde PB som ganska torr och lite känslig för doseringen, men glansen var riktigt fin och den bettade riktigt bra när man trimmat tekniken lite.
Jag testade att köra BP på cyklokopia på högra sidan av bilen och gillade den förutom att den dammade riktigt rejält. Efter att ha spridit medlet var det bara att maxa hastigheten och köra medlet riktigt hårt tills det nästan torkade upp. Därefter brassade jag av ytan igen tills det mesta hade dammat av. Arbetssättet påminner lite om hur man (kan) köra Quick Finish 140.
Med den tekniken gick det bra att köra en hel dörr ovan list eller en framskärm i ett svep. Det som återstod att torka var mestadels damm och någon liten ansamling medel
Nåväl, här kommer lite bilder:

Carina testar Flex 3401 och PB.
Fast forward 7 timmar och bilen är klar!

Häpp!

Dörren är polerad med cyklokopia och mediumtrissor. Endast grövre repor återstår

Det blev blankt och fint!

Produkterna trilskades lite när vi kom till bakluckan, så vi nödgades att köra en riktigt fin polish för att bli av med hologram och liknande. Det gjorde verkligen grym skillnad i glans!

Det blev som sagt riktigt fint.

Försök till träd- och månbild. Det gick sådär...

Fråga inte vart fokus tog vägen, för jag vet inte själv. Slarv!

Såja, fokus fixat!
Tack till Jujimbo för all god mat och trevligt sällskap! Det var en riktig kanondag
Misstänker också att Carina fyller på med lite ytterligare info och bilder!