där han lärde oss ett och annat om deras polermedel, dels praktiskt men även teoretiskt. Väldigt intressant och spännande

En hel deljujimbo skrev:Lärde du dig nåt som du kan dela med dig av?så man använder deras medel på bästa sätt
Via en kompis. Menzerna använder mest mindre trissor(80 mm), eftersom att de jobbar mot bilindustrin och sk "spot repair" men under demonstrationen så körde han mest med 130 mm, vilket också är min favorit.Funkytear skrev:Berätta gärna lite mer om hur du kom i kontakt med denna maestro. Vad hade han för synpunkter på val av storlek på trissa, ser att han använder ganska små?
Underligt, jag kan polera SF under väldigt lång tid, PF lite kortare och FF nästan hur länge som helst. Nu pratar jag ett par minuter, men det finns filmer när en kille polerar med FF under 10 minuters tid.bigguns skrev:Ja där skulle man varit med.
Jag och menzerna medel är inte polare direkt
Kan bara köra tre vändor med, sedan är det för torrt att köra. S100 var det bäst smörj i av de jag provat tidigare, IP,PF och SF.
Lahega 18 däremot kan jag köra hur länge som helst med känns det som, torkar typ aldrig.
Märligt trissa han har. Kolla va liten den är när han fyller på medel och sedan när han kör den, verkar svälla ut till mer än dubbla diametern![]()
mvh
Z
Det var Fast gloss med lammull, men han stänkte inte pga sin teknikNisse skrev:Väldigt va Schnarrenberger sprayar ner rutan....![]()
bigguns>> Menzerna Power Finish tycker jag är väldigt fin att köra och absolut inte torr....
Nej, det var hårt arbeteJill skrev:Som jag sagt innan.... LYX![]()

Jag gillar också stora trissor, ibland. Menzerna torra? Berätta mer om dina custom-medel, låter intressant.Veteran skrev:Jag kör mycket sällan med 130 mm, jobbar mest med 180 mm trissor ner till 160 mm. Med större trissa går det åt mindre medel, man får en effektivare polering, maskinen går jämnare och man frestar mindre på handlederna. För spot repairs har jag 80 mm. Menzerna har jag testat men det var nästan omöjligt att köra med på grund av att de är så torra. Nu har jag fått en helt ny serie custom made så det löste problemet....
Jag tror du har fel, inte samma språk.bustorp skrev:Tycker det låter som f.d Extreme.........har jag rätt eller rätt?

Hej Veteran och välkommen till forumet !Veteran skrev:Jag kör mycket sällan med 130 mm, jobbar mest med 180 mm trissor ner till 160 mm. Med större trissa går det åt mindre medel, man får en effektivare polering, maskinen går jämnare och man frestar mindre på handlederna. För spot repairs har jag 80 mm. Menzerna har jag testat men det var nästan omöjligt att köra med på grund av att de är så torra. Nu har jag fått en helt ny serie custom made så det löste problemet....

Ja, med Fast Gloss. Bet bra.Ante_Bmw skrev:Körde han Menzernas vita hårda?

Hej Nisse.Nisse skrev:Hej Veteran och välkommen till forumet !Veteran skrev:Jag kör mycket sällan med 130 mm, jobbar mest med 180 mm trissor ner till 160 mm. Med större trissa går det åt mindre medel, man får en effektivare polering, maskinen går jämnare och man frestar mindre på handlederna. För spot repairs har jag 80 mm. Menzerna har jag testat men det var nästan omöjligt att köra med på grund av att de är så torra. Nu har jag fått en helt ny serie custom made så det löste problemet....
Har du kört Menzerna Power Gloss (standard) och Menzerna Intensive Polish ?
Har du testat Menzerna Power Finish ? (betydligt fetare och bättre att köra) denna är esset i leken i så fall....Även nya Menzerna Fast Gloss (S 500) är inte dum alls....![]()
Mörka lacker kan jag tipsa om Concept New Horizon...om man känner för att testa något nytt....

2 dl 3M Fastcut rubbing plus * 2 matskedar Surf-Ace OE Compound * ½ dl Autosmart Buffer 2000 * 5 knivsuddar Menzerna Sealing Wax *Veteran skrev:Jaa....Custom=byggda efter hur jag vill att ett polermedel skall fungera med hänsyn till innehållet.