Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
hehe ja du ibland läser man lite snabbt på morgonen, trodde du ffrågade hur jag tvättade bilarna
jag spritar och torkar hela bilen, och efter det tar jag en torr trasa och går över bilen igen, tycker det blir en liten hinna efter man har spritat,
räcker för mig,
men försöker torka ordentligt med torr mf det sista jag gör innan lackskyddet,
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.
Kan tillägga i tråden att även jag lagt OS nu, på en blå nissan navara, funkade klockrent! Var rädd för diverse problem man läst om på forumet men inga missöden .
Jag kan även svara på samma fråga du ställt till Nyberg ,
Jag torkar bilen noggrant fri från polermedel sedan lägger jag en alkalisk avfettning över hela bilen och spolar av
Senast redigerad av 4 _norrland_, redigerad totalt 14 gång.
Denna gång Subaru Forrester, helt orörd vad beträffar lackvård sedan ny, förutom tvätt då förstås.
Lahega 13 och 18 polermedel
Skydd, Orangesealer
Däck o plast: Lahega Tyreshine + Bumpershine
ÓBS Klicka på bilderna för att se dem större!
Håll till godo i höstmörkret
Före:
Mitt i polerandet, främre dörren körd med 13 , bakdörren inte alls.
Observera färgskillnaden.
Efter:
Mvh
Z
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.
Oj jäklar!! Du verkar verkligen kunna det här med bilvård. Senaste bilderna på din(?) blåa bil var väldigt imponerade, en sådan glans. Även den röda subarun, vilket lyft! Väldigt snyggt.