Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Re: Polering volvo v70 svart metallic Autosmart

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 21 aug 2010 14:07

Man klarar sig gott med max 5-6 medel för att få bra kombinationer egentligen.
Det täcker upp 95% av lacktyperna/lackproblemen, vill jag påstå.

Fråga mig bara inte om exakt vilka kombinationer, för det varierar enormt från person till person o bil till bil.
Men jag kan personligen spontant tänka mig ett par olika 3M, Buffer 2000 o Lahega 18 såklart,
en klassisk vaxpolish typ Mirror Image o ett lämpligt skydd. Ultima PGP el. Super Gloss för den putsglade o Silver One för den "late". Jag väljer lätt bort Fireglaze o apelsinklistret.

Plus svart, Lahega orange, gul o blå standardtrissor i storlek beroende på maskin o en lera.
Det skulle jag våga påstå täcker det mesta enligt mitt tycke, utan att behöva kosta skjortan.
Testförpackningar är ypperligt till den som polerar sällan eller som vill testa olika.
Testförp. är förresten en av de bästa idéerna som hänt inom amatörrekond under de senaste 10-15 åren. Jag började tjata om dem redan 2006, men ingen ville ta tag i det då för det var omständigt o tidsödande o flera andra ursäkter.
Det är det visserligen fortfarande,men det lönar sig i längden vill jag påstå.

Känns som jag har glömt något...... :?
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Veteran
Medlem

Inlägg av Veteran » 21 aug 2010 22:42

Jag menar mej aldrig bli fullärd men det är också därför jag ifrågasätter gamla invanda mönster, inte bara hos alla andra men hos mej själv. Lär om jobbet flera gånger om året med nuvarande hastighet, vill inte bara gå dit och göra som jag alltid har gjort med samma gamla grejer och sen gå hem.

Vad det gäller miljöutveckling vill jag dock hellre dra i framkant och läsa på än att bli omåkt av branschen i stort.
Daniel, luttrad bilvårdstekniker.

Skriv svar