dannec5 skrev:Jajjemen, klart det ska vara blankt och fint
Kör med Menzerna IP 30 och dubbeltriss maskin..
Sen köra jag Lahega nr 33 som vax, ska ner och testa Fire Glaze, se hur det ter sig med det
Vad kör du själv när du polerar? Medel, maskin osv?
/ Danne
Ska jag vara ärlig så har jag ingen riktig ordning på mitt val av maskiner än har mest kört roterande och då lagt skydd med enkel ossilerande har blivit mest vax som lackskydd tidigare har även lagt fireglas en gång som skydd och det gick hur bra som helst.
även lagt quickfinish som skydd både med roterande och ossillerande enkel trissa bra medel både polerar och skyddar i ett moment.
Har nu börjat köra med flex 3401 som jag nyligen införskaffat och det fungerar mycket bra efter att man knölat med maskinen en tag.
men jag är nog inte riktigt hundra på vad som passar mej bäst kanske båda sorterna då det kan skilja lite från lack till lack så att säja.testade både en toptol och biltemas dubbel trissa på garage träffen sist och tyckte att det var fina maskiner speciellt toptolen bra snurr som det heter men dubbel trissan från biltema var heller inte dålig har faktigst funderat på att skaffat en sån framöver.
annars vad det gäller polermedel så har jag tidigare kört mycket konsumentmedel men nu på sistoende har det blivit menzenas ip och ff och quickfinishen .
Trissor har jag nog kört det mesta beträffande skumtrissor men ska börja testa att köra lite lammull trissor max.