Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lackskydd på nybil, V70?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
marcus
Entusiast
Entusiast

Re: Lackskydd på nybil, V70?

Inlägg av marcus » 06 maj 2010 09:06

Lägg Lahega 36, en mkt bra produkt. Annars kan du lägga Instafinish premium wax, men Lahega 36 är, enligt mig, bättre.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 06 maj 2010 21:59

Knicklas skrev:Har pratat med min säljare om detta med lackskydd, och ska imorgon när jag hämtar bilen :nicka :cheers :jeps även prata med deras rekondare om tillvägagångssätt. Hur som helst erbjuder Rejmes i Örebro Autosmart Silver One på nybil för 1900:- Alltså INTE Lahega!? Säljaren sa till mig att man INTE bör lägga 2K lackskydd utan hålla sig till 1K. Detta för att lacken ska kunna fortsätta andas i åtminstone 6 månader.

Ska prata mer med dem om detta imorgon...

Alltså bör jag INTE lägga Lahega 37A+B eller? Tror jag har Lahegas sortiment att välja på, men även 3M och Instafinish. Nån som kan rekommendera ett 1K lackskydd som "andas"...?
Fireglaze, Powerlock, Silverseal m.m vill du göra jobbet själv behöver du ju verkligen inte lägga ut 1900:-, tycker dessa priser för applicering på nybilar är överdrivna..men visst man måste ju tjäna pengar i något hörn
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Veteran
Medlem

Inlägg av Veteran » 09 jul 2010 21:40

Konstigt att alla menar att 2K (fast produkten innehåller väl fler komponenter än 2...?) skulle vara såååå skadligt. Det är inget annat än b-u-l-l-s-h-i-t. Jag har under 10 år aldrig sett ett lackskydd åsamka skada. Jag har sett en del annat däremot....problemet sitter ofta bakom ratten...!

Det tar 1 vecka innan lösningsmedlet i eftermarknadslack har släppt. Jag har letat efter svar på de här frågorna nationellt och internationellt men så länge billtillverkaren inte kan garantera att deras process (rätt plåt, rätt betning, rätt temp, inga driftsstörningar mm mm) är 110 % vid varje tillfälle en bil lackas så är hoten om att inte få lägga riktigt lackskydd bara snack.
Senast redigerad av 4 Veteran, redigerad totalt 14 gång.
Daniel, luttrad bilvårdstekniker.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 09 jul 2010 22:37

Vi har kört 1000 tals nybilar med 2K (PPS)...Volvo, Ford, Toyota, mm.mm. under åren...inga problem... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Veteran
Medlem

Inlägg av Veteran » 12 jul 2010 14:54

Nisse skrev:Vi har kört 1000 tals nybilar med 2K (PPS)...Volvo, Ford, Toyota, mm.mm. under åren...inga problem... ;)
Som sagt, det är inte där problemet sitter. Jag undersöker beståndsdelarnas möjlighet att åsamka skador men ju mer jag får svar från olika detaljexperter ju mer krymper sannolikheten för att lackskydd kan göra någon som helst skada.

Volvo mfl har haft problem och det är klart som korvspad att det är lättare att skylla ifrån sig och belägga med förbud än att lösa problemet vid källan. Alla stora organisationer som inte lyssnar på fotfolkets varningssignaler får samma problem. Det är dåligt ledarskap, inget annat.
Senast redigerad av 4 Veteran, redigerad totalt 14 gång.
Daniel, luttrad bilvårdstekniker.

PierreCitybilvård
Ny Medlem

Inlägg av PierreCitybilvård » 15 sep 2010 23:12

Jag har också hört att man kan lägga på Lackskydd på nya Volvo-bilar,men endast om man då inte polerar upp dem först.
Min åsikt är att lägga på ett lackskydd direkt och strunta i deras direktiv,för man får en grym yta och förlänger livslängden på bilens lack med dagens teknik av olika konserveringar.
Har du/ni hört talas om Swedecoat....det är riktigt bra skydd.

Mvh

Skriv svar