Som heltidsstudent och tvåbarnsförälder med garaget 500m från huset så finns inte riktigt tiden till att ta en eller två heldagar i garaget. istället har det blivit att natta barnen, springa bort till garaget, hänga upp en liten lampa i taket och sen göra så gott man kan under tre timmar. Försöka göra detta varje kväll, tills man får ett någorlunda resultat. Ett resultat som för övrigt endast går att inspektera dagen efter, p.g.a. den usla belysningen i garaget
(Garaget är modell riktigt litet, bagageluckan slår i taket om jag öppnar den inne
Maskinen som använts är biltemas dubbeloscillerande.
Produkterna bestod av BBV's paket för ovannämnda maskin, dvs Menzernas PF och SF, avslutat med Trutest blue wax 160. Concept Vista införskaffades också och användes på alla svarta lister. Inget på däcken ännu tyvärr, men studiebidraget kommer ju om någon vecka så...
(bilderna är tagna med en Iphone, ska göra bättre nästa gång)
Först ett mystiskt paket från BBV

Exempel på lacken
(här ser man även den otroligt effektiva lampan som lyste upp min arbetsmiljö)

Blank blev den i alla fall
Jag har även lärt mig att det ska finnas med en obligatorisk trädbild
Nästa gång blir det med fler bilder med bättre kamera...då kanske jag t.o.m. har ett riktigt garage
Notera för övrigt de hemska gummilisterna som går över hela taket, dom tog bort hela njutningen med att polera en stor, slät yta. Istället fick man maskera dem och sedan försöka passa in maskinen mellan varje list.
Nu ska jag räkna lite på studiemedlen, inser att jag behöver en våffla att torka bilen med och sen måste jag prova Paint Guard+..och sen...och sen..*mumlar putsmaniskt*
Nu är man igång i alla fall!
//TobiasE