Har precis blivit medlem på detta eminenta forum. Har kört min Mazda 5 enbart med oscillerande (biltema) och ganska milda medel fram tills nu. Äger även en roterande från samma butik som jag inte riktigt vågat mig på förrän nu. Efter en del våndor fram och tillbaka så beställde jag i alla fall lite trissor och Menzerna Powerfinish och Finalfinish. Avfettning, schamponering och karosssvamp och sedan började jag väldigt försiktigt med menzerna gul trissa och FF. Ska tillägga att jag bara gav mig på motorhuven denna gången då jag polerade bilen i somras men då inte hann med huven och fronten. Vågade inte köra så högt varvtal och inte heller så mycket kraft på maskinen till att börja med. Dumt att bränna igenom lacken på första försöket. La inte jättemycket tid på huven, mest bara för att känna mig för. Jag har i alla fall haft en ganska lång repa som inte gått bort med oscillerande maskin men efter två omgångar FF så var den puts väck (
Har tyvärr bara en bild på motorhuven (tagen genom köksfönstret och med mobilkamera