Sorry att jag inte uppdaterat den här tråden, har haft lite annat i huvudet
Eftersom sommardäcken är avskruvade för säsongen kommer här en liten sammanfattning.
Alla medel har nu tappat glansen mer eller mindre. Den som höll ut längst var Autorange plus att på det däcket har det inte krupit fram något brunt.
Även Sealaclean höll sig riktigt bra. Kom i stort sett inget mer brunt på det däcket än vad som kröp fram första veckan. Den faller dock på att ytan bara blev matt och tråkig från början.
Essex vinyl blir trea när det gäller hållbarheten och på det däcket blev det mest brunt. Dock inte alls lika mycket som tidigare.
Smartgel var det som tappade glansen snabbast och även kröp det fram en hel del brunt. Även här blev det inte alls lika mycket som tidigare.
Jag misstänker att anledningen att det inte blivit lika mycket brunt som tidigare är den kemiskt rena bensinen.
Till våren tänkte jag testa att ge alla däcken en ny omgång med bensin, därefter lägga ett varv Selaclean gummiförnyare på alla däck och avsluta med tre andra medel plus Autorange för att kolla om jag hittar något som jag gillar bättre.