För ett tag sedan fick vår brukshäck, en v70 T5 från 01, en släng av polersleven. Bilen var skaplig i lacken dock en del tvättrepor och liknande. Processen var enligt följande:
Solvynol green ca 1:20
Kallavfettning
Cherry foam shampoo via rastafarihandske
Meguiars clay
Torkning med våffelduk
Började polera med Meguiars 105 på en orange sprängd trissa, roterande maskin men jag tyckte det mest kladdade och bet dåligt.
Fortsatte polering med en hård vit trissa och Menzerna Intensive Polish. Mindre kladd men fortfarande dåligt bett. Fick köra sanslöst varv ~2500-2800 och bra tryck på maskinen för att det skulle ta något över huvud taget. Skulle nog behövt Lamull men jag har än så länge inte vågat mig på det.
Efter poleringen så spritade jag bilen med final inspection.
Lacken förseglades med Meguiars 21 som fick härda någon timme innan mikrofiberduken fick svepa bort överskottet. Jag har inte gjort något åt plasten än men det kommer när tid finnes.

Jag hade läst att Volvos vinröda lack skall vara hård men detta var något grönjä**ligt... Inte så mycket bilder att skryta med men jag lyckades dock fånga några träd i huven vilket jag förstått uppskattas på detta forum. Tips och kommentarer för att lyckas bättre vid nästa duvning skulle jag behöva.