Passade också på att beställa en burk Colli 915 för att jämföra, tänkte lägga dem på en bakskärm var på 911:an och jämföra om man verkligen får något extra för alla pengarna. Det blir en jämförelse mellan ett dyrt vax som många menar är överskattat och ett billigt vax som är väldigt uppskattat. Återkommer.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Zymöl Concours/Collinite No. 915/Pinnacle Souveran
- mrjohn
- Medlem
Zymöl Concours/Collinite No. 915/Pinnacle Souveran
Idag var det dax att beställa påfyllning av mitt favoritvax Zymöl Concours. Jag vet att man säkert blir toklurad när man köper dessa dyra vaxer men om en burk kostar 2000kr och räcker till att lägga på 20 lager så menar jag att det är skit samma om man gillar glansen och det är lättjobbat. Detta är ju inget för bruksbilen så det lär räcka med ett par lager en gång om året.
Passade också på att beställa en burk Colli 915 för att jämföra, tänkte lägga dem på en bakskärm var på 911:an och jämföra om man verkligen får något extra för alla pengarna. Det blir en jämförelse mellan ett dyrt vax som många menar är överskattat och ett billigt vax som är väldigt uppskattat. Återkommer.

Senast redigerad av 5 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Re: Zymöl Concours vs Collinite No. 915
Imponerande!mrjohn skrev:Idag var det dax att beställa påfyllning av mitt favoritvax Zymöl Concours. Jag vet att man säkert blir toklurad när man köper dessa dyra vaxer men om en burk kostar 2000kr och räcker till att lägga på 20 lager så menar jag att det är skit samma om man gillar glansen och det är lättjobbat. Detta är ju inget för bruksbilen så det lär räcka med ett par lager en gång om året.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Ja eller bara dumt.. vi får se när man jämför 
Tyvärr var den slut efter alla julklappar så leverans dröjer några veckor.
Tyvärr var den slut efter alla julklappar så leverans dröjer några veckor.
Senast redigerad av 4 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Väntar med spänning.....På vad du kommer fram till
Gärna lite bilder oxå
Gärna lite bilder oxå
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
marcus
- Entusiast

Blir intressant läsning. Det finns ett test på detalingworld, och där kom Collinite 915 före Zymöl Concours.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=79801
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=79801
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
-
Gunther
- Entusiast

Ska bli intressant!
Hade redan använda 915 mycket, men inte Zymöl vaxen, är nyfiken vad resultaten ska bli
Hade redan använda 915 mycket, men inte Zymöl vaxen, är nyfiken vad resultaten ska bli
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Jag har använt mig av 915 ett par år och det är ett bra vax. Jag är dock sugen att testa Zymöl Glasur.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Du kan ju testa Concours om du vill när jag får hem nästa burk, har bara så jag klarar mig själv i gamla burken tyvärr. Hör av dig om några veckor om du är sugen.marcus skrev:Jag har använt mig av 915 ett par år och det är ett bra vax. Jag är dock sugen att testa Zymöl Glasur.
- Sebba75
- Trogen Medlem

- Kontakt:
Bara 20 lager? Tycker att Zymöl är så efektiv så det räcker minst till 30 lager och till Porsche mycket roligare med Zymöl Glasurmrjohn skrev:Idag var det dax att beställa påfyllning av mitt favoritvax Zymöl Concours. Jag vet att man säkert blir toklurad när man köper dessa dyra vaxer men om en burk kostar 2000kr och räcker till att lägga på 20 lager så menar jag att det är skit samma om man gillar glansen och det är lättjobbat. Detta är ju inget för bruksbilen så det lär räcka med ett par lager en gång om året.

Senast redigerad av 4 Sebba75, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Mitt paket skickades tyvärr fel och hamnade i Kalmar i Finland istället för Sverige och fick skickas tillbaka till England innan det kunde skickas hit..skumt.
Men skall komma i morgon så då skall de jämföras så snart tillfälle ges
Men skall komma i morgon så då skall de jämföras så snart tillfälle ges
- mrjohn
- Medlem
Re: Zymöl Concours/Collinite No. 915/Pinnacle Souveran
Nu är min Collinite hemkommet och jag har även fått hem ett vax som det talas mycket om på många bilvårdsforum, Pinnacle Souveran (http://www.pinnaclewax.com/souveran.html).
Nu är det bara att vänta på ett bra tillfälle att testa dessa vaxer mot varandra för att se om man märker någon skillnad
Nu är det bara att vänta på ett bra tillfälle att testa dessa vaxer mot varandra för att se om man märker någon skillnad
-
Fredrik.Falun
- Medlem
Är vaxerna testade ännu ?.
Senast redigerad av 4 Fredrik.Falun, redigerad totalt 14 gång.
-
KristoferS
- Medlem
Inom Zymöl-familjen tycker jag om Zymöl Titanium bättre än Zymöl Concours. Jag tycker att Titanium ger bättre glans och håller bättre.
Skulle vara skoj och höra hur det gick med Concours.
Skulle vara skoj och höra hur det gick med Concours.
Senast redigerad av 4 KristoferS, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast