Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Nya Citroen C4

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Gunther
Entusiast
Entusiast

Re: Nya Citroen C4

Inlägg av Gunther » 29 jan 2011 19:15

Snyggt! Igen bra jobbat :jeps
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.

Masten
Medlem

Inlägg av Masten » 29 jan 2011 19:47

nyberg skrev:men göran man kan väl inte påstå att fransmän har bra kvalitet på sina bilar,,
dom är ju skrot.
Nu får ni ursäkta, men såna där kommentarer får mig att bli riktigt förbannad. En modern Citroën är inte sämre än någon annan bil. Dessutom är de (tillsammans med Peugeot som ju ingår i samma koncern, PSA) duktiga på framförallt dieselmotorer, deras fyrcylindriga 1.6-litersdiesel sitter i både Volvo C30/S40/V50/V70/S80 Drive, Ford Focus och Mini Cooper. Deras större 2-litersdiesel återfinns dessutom i både Volvo C30/S40/V50 2.0D och Ford Mondeo.

För trettio år sedan var kanske Citroëns kvalitet (i synnerhet rostskyddet) inte något vidare, men saker och ting har förändrats.
Senast redigerad av 4 Masten, redigerad totalt 14 gång.

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 29 jan 2011 19:59

Instämmer! franska bilar är det inget fel på i dagens läge, även om jag inte har en, och det kan nog bero på att min renault inte riktigt ville fungera, men den var gammal, men funderar nu skarpt på en peugeot :brumm
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 29 jan 2011 20:13

OT
Jag kan lova att de flesta japanska och koreanska bilmärkena är bättre än all allt som produceras i Frankrike sett till kvalitet, driftsäkerhet och pålitlighet...men när det gäller både finesser och komfort så tror jag att de franska bilarna har mer att erbjuda.

Jag kör själv med märket Subaru sedan 1999, och maken till kvalitet har jag aldrig tidigare upplevt. Då har jag haft ett antal märken VW, Volvo, BMW, Ford och Peugot...men pålitlighetsmässigt är Subaru ljusår före dessa. Nu har jag just bytt till en ny Subaru igen, och hoppas att dess kvalitet fortfarande håller i sig.
/OT

Lackmässigt så verkar dock inte Subaru hålla så hög kvalitet om man får tro på lackproffsen.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 29 jan 2011 20:18

Masten skrev:En modern Citroën är inte sämre än någon annan bil...
Jag skulle vilja hävda att man inte köper en Citroën för att man tycker att det är en bra och pålitlig bil. Man köper en Citroën för att visa omvärlden att man inte bryr sig vad andra tycker om ens bilval. Ett udda unikt och skumt märke som man antingen älskar eller hatar...och de flesta "hatar" den nog. Ungefär som att köpa en Renault 4 (som väl kallades Laban) på 70-talet...en riktig skitbil som hade en form av antistatus även bland medelklassen.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 29 jan 2011 20:32

Manor skrev:OT
Jag kan lova att de flesta japanska och koreanska bilmärkena är bättre än all allt som produceras i Frankrike sett till kvalitet, driftsäkerhet och pålitlighet...men när det gäller både finesser och komfort så tror jag att de franska bilarna har mer att erbjuda.

Jag kör själv med märket Subaru sedan 1999, och maken till kvalitet har jag aldrig tidigare upplevt. Då har jag haft ett antal märken VW, Volvo, BMW, Ford och Peugot...men pålitlighetsmässigt är Subaru ljusår före dessa. Nu har jag just bytt till en ny Subaru igen, och hoppas att dess kvalitet fortfarande håller i sig.
/OT

Lackmässigt så verkar dock inte Subaru hålla så hög kvalitet om man får tro på lackproffsen.
Jag är oxå riktigt sugen på en nyare Subaru.. vi i Norrland behöver 4hjulsdrift och en stark diselmotor..som startar i vått och torrt :cheers
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 29 jan 2011 21:03

Citroen C-Crosser är inte så dum... :)

Bild
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Masten
Medlem

Inlägg av Masten » 29 jan 2011 21:05

Manor skrev:
Masten skrev:En modern Citroën är inte sämre än någon annan bil...
Jag skulle vilja hävda att man inte köper en Citroën för att man tycker att det är en bra och pålitlig bil. Man köper en Citroën för att visa omvärlden att man inte bryr sig vad andra tycker om ens bilval. Ett udda unikt och skumt märke som man antingen älskar eller hatar...och de flesta "hatar" den nog. Ungefär som att köpa en Renault 4 (som väl kallades Laban) på 70-talet...en riktig skitbil som hade en form av antistatus även bland medelklassen.
Merparten av Citroëns bilar idag är varken särskilt unika eller skuma och sticker definitivt inte ut på samma sätt som de gjorde förr, då var det ett val för individualister som ville gå sin egen väg - idag kan Svensson lika gärna köpa en C5 Tourer istället för en V70.

Citroën bygger mycket prisvärda bilar, man får fantastisk komfort (gäller ffa. C5 och C6 med sin gashydrauliska fjädring), mycket utrustning som standard och hög säkerhetsnivå.

Japanska bilmärken i allmänhet och Subaru i synnerhet har erkänt hög driftsäkerhet och byggkvalitet, det ska de absolut ha en eloge för. Trenden inom bilvärlden just nu är ju utökade nybilsgarantier. Kia var först med 7 års garanti som infördes för ett par år sedan, Mitsubishi kom nyligen med 8 års garanti och franska Renault har nyligen infört 5 års garanti - det torde ju innebära att de faktiskt tror på kvaliteten på bilarna de tillverkar.

Skriv svar