Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Powerlock och Ultima PGP

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Ödlan
Ny Medlem

Powerlock och Ultima PGP

Inlägg av Ödlan » 18 mar 2011 20:09

Hej hopp!

Då var det dags för mitt första inlägg i detta trevliga forum! :D

Ska snart fixa till bilen inför våren och undrar lite angående powerlock och PGP. Har kört med Powerlock och gillar verkligen halheten och glansen som blir av det, men är sugen på att testa Ultima PGP och se om hur kärran blir med det.

Är det någon som har testat att först lägga powerlock och sedan några lager PGP på det? Vinner man nåt på det, eller är PGP så pass bra att det blir lika hög glans och halhet som med powerlock genom att bara lägga PGP?

Tycker PGP låter smidigt att lägga, vilket gör att man kan lägga på det lite då och då efter man har tvättat bilen.

//Ödlan
Senast redigerad av 4 Ödlan, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Powerlock och Ultima PGP

Inlägg av Nisse » 18 mar 2011 20:24

Menzerna Power Lock Polymer Sealant
Lätt att lägga och torka av..ger en otrolig glans och mjukhet i lacken....ett lackskydd som man kan lämna ikvar länge på lacken innan man torkar av...ja dagar faktiskt....Hållbarhet: vet ej....

Ultima Paint Guard
Fruktansvärt lätt att lägga och snabbt....ger en enorm glans om man lägger några lager..och en mjukhet vid beröring av lacken...Hållbarhet: det vi har testat så håller det väldigt bra mot petrokemisk avfettning och även alkaliska medel...

Nej ingen blandning av dessa skydd..lägga dom separat... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Ödlan
Ny Medlem

Inlägg av Ödlan » 18 mar 2011 20:38

Hej och tack! :)

Som jag trodde :) Blir till att lägga några lager PGP!

Någon som har lagt flera lager av Powerlock? Det vinner man inget direkt på va?
Senast redigerad av 4 Ödlan, redigerad totalt 14 gång.

lindell90
Medlem

Inlägg av lindell90 » 18 mar 2011 20:38

Jag har powerlock på min för jag tror det är bra hållbarhet. Hur som helst så kommer jag nog inte får reda på det då jag lagt på två lager PGP på min och det gjorde jag i oktober och bilen självtorkar när man tvättar den fortfarande. Jag tror inte att det är skadligt att lägga dem på varandra men skillnaden i glans blev inte så stor men lite bättre djup blev det samma snyggare pärlor när det regnar (Viktigt! ;) )
Senast redigerad av 4 lindell90, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 18 mar 2011 22:00

Jag kan tillägga att PGP innehåller inget slip eller polereffekt så därför kan man lägga lager på lager utan att nästa lager polerar bort eller löser lite av det förra lagret som vanligt vax gör..
Hur Powerlock uppför sig vid lager på lager vet jag inte riktigt.. men jag tycker det har en viss polerande effekt.. och då är det meningslöst att lägga mer än ett lager.. :nicka
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Pär_L » 19 mar 2011 01:39

jag har testat att lägga en massa olika skydd på en bil. tror det var 9 st två av dem var PL och PGP ett lager.
det enda jag kunde känna en pytteliten skillnad på var PL som var en liten gnutta halare såg ingen skillnad i glans och alla var nästintill lika hala :mrgreen:
MVH Pär Lindbäck

Bild

Skriv svar