Så den här gången fick man ta till gummans bil nämligen en opel vecktra -98års modell konsument behandlad för cirka 1,5 år sen med hagmans flytande rubbing + den store(roterande) och skyddad med lahegas banan-vax+darlingen (enkel ossilerande)bra grejor kan till-läggas både maskiner och medel.
Kan till-läggas bara tvättad två gånger på ett år senast i augusti -08
Tvättade bilen i går då jag haft tillgång till våran tvätt-hall
Blandade ordning en hink vatten med turtels bilshampo någonting köpt på rusta klart god-känt
Torkade sedan av bilen med en av Görans våffel-dukar som jag vunnit i pris på detta förnämliga forum Tack och bock
Inspekterade bilen och kan säga att den klarat sej ganska bra beträffande blänket
Täkte bara köra över den med quick-finishen och darlingen så på med lila trissa och medel började på taket blev absolut ingen skillnad varken blankare eller tog några repor stenhårt
Nä nu blev jag upprörd vilken himla otur
Körde över taket en vända med pg och körde efter med ff och bbv.s orange 160mm klart.
Samma visa på motor huven klart.
Baklucka och sidorna räckte det bra med ff.n klart kan säga att det känns fint att man lärt sej att köra färdig en sektion eller panel åt gången innan man hoppar över till nästa del av bilen alltså rubba och fin-polera en del åt gången mindre risk att man missar något och full kontroll.
Sen var dags för darlingen
Här kommer lite bilder från amatör-rekonden och har återanställt en av gubbarna som fick sparken sist då han gjorde för nogranna arbeten

Färdig tvättad och på väg in i recond-garaget blank o fin
före bilder.

efter polering.

Dags för fire-glas.
Avtorkning och en sista koll då man vill behålla jobbet som det heter Naturligtvis så börjar små rengna när gumman hämtade bilen så det blev inte så mycket träd-visning den här gången Jiiins men lite alla fall men det kommer fler fram-över i" prommis

Angående polerings-asbinent som drabbar oss emellanåt så är nog jag botad för den här gången, men Pappa ringde i dag och frågade vad jag höll på med polerar gummans bil svarade jag, jaha sa han va bra då för då kan du få ta både min och min gummas bil när du är klar
Tur att man ska jobba en vecka igen så man får vila upp sej lite max