För er som är bilintresserade så är RS en lättad variant av 964 modellen som tillverkades i ca 2000st. Dom används ofta på banmöten mm. Dom har aluhuv, lättad inredning och ljudisolering, skalstolar, ingen servostyrning, ingen AC, tunnare bakruta mm. Jag var nära att köpa en sådan bil 2001 för 280000kr men tyckte det var dyrt att betala 50000kr mer för en RS än en "vanlig". Det ångrar jag bittert..... Idag får man betala 500-800000 för en fin RS. Det hade varit en fin investering
Jag hade ingen tanke på att fota under arbetets gång så därför är det bara några bilder med mobilkameran. Dock tog jag några bilder efteråt.
Det som är gjort är en vanlig utvändig recond i 2 steg med roterande och ett steg med occilerande. Jag har dock varit extremt noga se den ena bilen slutade på 18 timmar och den andra på 17 timmar. Det blev kanon och jag toppade den ena med Pinnacle och den andra med Zymöl.
Det är riktigt skönt att ha lackmätaren på dyra solida bilar. Visst är det så att detta inte ger någon exakt vetenskap om olika lagers tjocklek men man får ändå en indikation om vad man bör ha att arbeta med.