Ett lätt objekt skulle det visa sig då han sköter om sin bil bra och den var solid vit.
Så med god energi plockades det fram vad som skulle användas i garaget under dagen.
Och nu några bilder på hur den var innan jag satte igång:
Men nu var det dags att sätta fart, bilen var ju inte här för att bli fotograferad utan bli polerad....
Så på med kallavfettning och fälgrent efter en stund lades även det på HD-grön och allt spolades av sen tvätt med pri supertvätt spola av igen clayade hela bilen med finegrade clay från Autobright med optimum ONR i QD blandning som claylube, och såna bilder är tråkiga som dom slipper ni se... bilen var dessutom väldigt ren när han kom med den så det gick fort och lätt att tvätta.
Sen hade jag tänkt använda min nyinköpta roterande maskin som jag köpte av plugg727 här på forumet tänkte använda den ihop med Lahega nr13 men det funkade inte alls för mig det medlet så det gick i det runda arkivet efter halva huven
Plockade fram ett medel istället som jag fått bra resultat med tidigare:Autobright powerbuff och min trotjänare flex 3401 och nu var allt på topp igen
Sen var det dags för lackskydd.. för mig ett helt nytt skydd men som funnits länge Autosmart silver one
var väldigt lätt att lägga på men rejält vassa lösningsmedel i det då mina latex handskar smälte
Nu kommer lite polerporr utan text bara njut
Sen en bild på en RIKTIG bil
Och sist men inte minst den obligatoriska trädbilden:
Saker som användes under dagen var...
Canon eos 10d med sigma 28-200mm digipod stativ.
flex 3401
kallavfettning
HD-grön
Stjärnagloss hjul fälgrent blandad 1:5
Pri supertvätt schampo
Autobright fine grade clay
Optimum ONR som clay lube
Autobright powerbuff
Instafinish super APC städ inne i bilen
Essex fönsterputs
Autobright ultimate gel
turtle däcksglans
Autosmart silver one lackskydd
Autosol kromglans på avgasrör
Sonax sprayvax i dörrar
och maxima sc1 på vissa plastdetaljer i front.
Jag vill tacka Hasse för goda tips angånde fotograferingen vet att jag inte är i din klass Hasse men jag hoppas bilderna är bättre nu än när jag tog med mobilen.
Allt som allt tog detta ca 8 timmar med fotograferingen inräknat och då var det massa flytta på stativ mm.
Så jag är nöjd med resultatet och man kan visst få till blänka på vit bil
Kommentera gärna
Jujimbo
P.s jag vet att det blev lång tråd med massa bilder