Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Sträv yta med powerlock?
-
Almén
- Ny Medlem
Re: Sträv yta med powerlock?
Sorry att svaret dröjt, det mesta har strulat på sistone så bilen har fått vara utan kärlek fram till idag. Riktigt skitig fick den sig en tvätt som påbörjades med hd-gron, gick över lacken efteråt men hittade ingen märkbar strävhet. Jag hojtar till om något händer framöver.
Senast redigerad av 4 Almén, redigerad totalt 14 gång.
-
Almén
- Ny Medlem
Hej alla!
Lite info som kanske intresserar?!
Som ni ser i tråden körde jag på Menzerna Powerlock på min Ford Focus HGV från 06 våren 2010.
Igår var första gången som jag kände att lackskyddet inte längre är med i matchen. Alltså lite drygt ett år har det hållt och då med tvätt minst varannan vecka. Tvättat med HD-grön och Autoglyms schampo (kommer inte ihåg exakt vad det heter....).
Så nu får det bli en vända till. Gick över mors bil i helgen, en peugeot 206 och den blev kanonbra. Hoppas bara den klarar en tvätt med HD-grön om ett par veckor. Japp, återkommer med det
Ha de gott alla o ha en riktigt skön sommar!
//Almén
Lite info som kanske intresserar?!
Som ni ser i tråden körde jag på Menzerna Powerlock på min Ford Focus HGV från 06 våren 2010.
Igår var första gången som jag kände att lackskyddet inte längre är med i matchen. Alltså lite drygt ett år har det hållt och då med tvätt minst varannan vecka. Tvättat med HD-grön och Autoglyms schampo (kommer inte ihåg exakt vad det heter....).
Så nu får det bli en vända till. Gick över mors bil i helgen, en peugeot 206 och den blev kanonbra. Hoppas bara den klarar en tvätt med HD-grön om ett par veckor. Japp, återkommer med det
Ha de gott alla o ha en riktigt skön sommar!
//Almén
Senast redigerad av 4 Almén, redigerad totalt 14 gång.
-
pake
- Medlem
Hej
Intressant tråd om ett fenomen jag känner igen från andra lackskydd och vaxer.
Både Bilt Hamber Autobalm och Collinite 915 har kunnat kännas sträva efter några tvättar trots att glansen och (troligtvis) skyddet inte varit något fel på. Har dock fått tillbaka den "hala" känslan på lacken med hjälp av Quick Detailer.
Ska bli intressant att se hur länge bilen jag nyligen Glare behandlade behåller sin "nyvaxade" yta.
Har inte märkt någon strävhet efter Ultima Paint Guard behandling, men den görs ju i och för sig oftare.
Intressant tråd om ett fenomen jag känner igen från andra lackskydd och vaxer.
Både Bilt Hamber Autobalm och Collinite 915 har kunnat kännas sträva efter några tvättar trots att glansen och (troligtvis) skyddet inte varit något fel på. Har dock fått tillbaka den "hala" känslan på lacken med hjälp av Quick Detailer.
Ska bli intressant att se hur länge bilen jag nyligen Glare behandlade behåller sin "nyvaxade" yta.
Har inte märkt någon strävhet efter Ultima Paint Guard behandling, men den görs ju i och för sig oftare.
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.
- tonimakaroni
- Medlem
- Kontakt:
Kan ju inflika att bilen fortfarande vart lätttvättad o så även fast den känns strävare än innan, kanske är det även för just powerlocken är så extremt halt direkt när det är pålagt?
Senast redigerad av 4 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gång.
/ Toni Larsson
http://www.garaget.org/tonimakaroni
http://www.garaget.org/tonimakaroni
-
lindell90
- Medlem
Även om powerlocken är väldigt hal direkt när man lagt på det så var den väldigt sträv ändå efter en omgång HD-grön. Ändå har jag tvättar med Sanego Waxschampoo som ger en väldigt bra yta. Hur bilen är nu vet jag inte eftersom den är såld.