Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Re: Röd Volvo S70 a´la Autosmart och Aeg
- Jiiins
- Entusiast

Synd med listen.....Lider med dej
Blir lite svårt att glädjas över det fina resultatet för övrigt!?......Kan jag tänka mej. Men det blev en fin glans......En nypolerad röd......Finns inte bättre 
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Kul tråd !!
Men kom ihåg..maskera in både olackad plast och lackad plast....Det senare har mjukgörare i sig så det är så lätt hänt när skumrondellen kommer i kontakt med denna yta att det går galet....Roterande är lite lurig när det gäller just detta...Så ta det säkra före det osäkra och fega lite just här, så slipper man dessa otrevliga överraskingar...Nästa gång kan det vara en Mercedes och man har just gjort en dragspelsbärg av en dörrlist, och bilägaren kommer om 15minuter....Så maskera in lackad plast!! ta detta sedan med en oscillerande separat...eller väldigt låga varv med den roterande....håll koll på värmen !!
Rätt hög fart på maskinen på plåt, och hög värme...och sedan direktkontakt med lackad plast...då blir det så här....Just kanten på rondellen är ju helt torr...så detta går fort....
Men i övrigt blev det ju väldigt bra!!
Men kom ihåg..maskera in både olackad plast och lackad plast....Det senare har mjukgörare i sig så det är så lätt hänt när skumrondellen kommer i kontakt med denna yta att det går galet....Roterande är lite lurig när det gäller just detta...Så ta det säkra före det osäkra och fega lite just här, så slipper man dessa otrevliga överraskingar...Nästa gång kan det vara en Mercedes och man har just gjort en dragspelsbärg av en dörrlist, och bilägaren kommer om 15minuter....Så maskera in lackad plast!! ta detta sedan med en oscillerande separat...eller väldigt låga varv med den roterande....håll koll på värmen !!
Rätt hög fart på maskinen på plåt, och hög värme...och sedan direktkontakt med lackad plast...då blir det så här....Just kanten på rondellen är ju helt torr...så detta går fort....
Men i övrigt blev det ju väldigt bra!!
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
danne5
- Entusiast

Blev ju riktigt bra!

Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
- Sebba75
- Trogen Medlem

- Kontakt:
Bra jobb tycek Jag

Senast redigerad av 4 Sebba75, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Bra uppgörelse!!
Men maskera in lackad plast tills du blivit mer van att polera...Alla som polerar bilar har varit med om detta...själv gjorde jag samma sak på bakluckans handtag på en BMW...Men det var några år sedan..skruvade loss detta, slipade, plastprimer, baslack, klarlack...och det fick ligga och torka medans jag polerade färdigt...Blev ändå 100%...innan allt var klart....
Men jag har faktiskt hjälpt andra som gjort detta misstag...flera gånger... Man får vara både rekondare och lackerare....
Men maskera in lackad plast tills du blivit mer van att polera...Alla som polerar bilar har varit med om detta...själv gjorde jag samma sak på bakluckans handtag på en BMW...Men det var några år sedan..skruvade loss detta, slipade, plastprimer, baslack, klarlack...och det fick ligga och torka medans jag polerade färdigt...Blev ändå 100%...innan allt var klart....
Men jag har faktiskt hjälpt andra som gjort detta misstag...flera gånger... Man får vara både rekondare och lackerare....
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
jaxpo
- Medlem
Bra jobbat! Bra att ägaren tog det så bra med listen. Vad hade du för trissa till den lilla fästplattan?
Blir inspirerad av din tråd jag själv ska göra en likadan röd fast V70, den har sina lackdefekter = Utmaning
//Johan
Blir inspirerad av din tråd jag själv ska göra en likadan röd fast V70, den har sina lackdefekter = Utmaning
//Johan
Senast redigerad av 4 jaxpo, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Så här skulle jag ha gjort....ett antal begagnade skumrondeller....Autosmarts Buffer (bästa oxidlösaren på marknaden)...valfri maskin...maskera all plast lackad som olackad...kört bort all oxid...byta rondeller ofta...sedan köra Menzerna Fast Gloss S500...sedan Menzerna Final Finish extremt noga med oscillerande maskin...all maskering bort på dom lackade plastdetaljerna...sedan Concept New Horizon med oscillerande maskin extremt noga....sedan underhåll var 3e tvätt med Ultima paint Guard...då kommer denna röda lack se fin ut länge...