Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polering Volvo V70 och Volvo 740

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Turbolover
Ny Medlem

Polering Volvo V70 och Volvo 740

Inlägg av Turbolover » 31 jul 2011 19:04

Ja jag köpte lite Ultimagrejer av Göran för ett tag sedan och tänkte ge mina bilar en omgång. Det är första gången jag nånsin har haft tålamodet att polera en hel bil då jag tyckt att det varit oerhört trist förut. Så resultat är ju inte i toppklass precis men nu är det gjort i alla fall :) Göran tjata på mig så var tvungen att lägga upp bilder även om det inte är mycket att se ;)

Kommer lite bilder på bilarna nedan. V70:in vart det inte så många bilder på för den är jag missnöjd med så den fota jag knappt. Fortfarande massa repor kvar men de är nog så djupa så det går nog knappt att rädda. Kanske om man lämnar in den till proffs men fortfarande tveksamt.
Vet inte va det är med dörruppslag och repor men de drar sig till mina bilar uppenbarligen. Även fast man dubbelparkerar så är det alltid nån j*vel som ska va i närheten med sina dörrar....
På V70:in körde jag en omgång Ultima paint prep plus och sen 3 lager paint guard.

740:in vart jag mer nöjd med.På den körde jag först en omgång grov lackrengöring sen en omgång Menzerna power finsish, Ultima paint prep och 2 lager paint guard. Den vart störst skillnad på då den var rätt oxiderad i lacken. Antagligen ej polerad på många år även om det är en herre som ägt den sen den va ny innan mig.

Bild

Bild

Bild

Och så den gamle pärlan då, lite före bilder:

Bild

Bild

Bild

Och så några efterbilder:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 4 Turbolover, redigerad totalt 14 gång.
[Turbolover]
Volvo V70 D4 2015

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Polering Volvo V70 och Volvo 740

Inlägg av Manor » 31 jul 2011 20:02

Bägge bilarna ser ju bra ut...jag kunde inte se något direkt dörruppslag på V70 på den sida som var fotograferad!!?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Turbolover
Ny Medlem

Inlägg av Turbolover » 31 jul 2011 20:35

Manor skrev:Bägge bilarna ser ju bra ut...jag kunde inte se något direkt dörruppslag på V70 på den sida som var fotograferad!!?
Nej på håll ser den väl bra ut men går man nära så har jag 2 eller 3 dörruppslag på varje sida av bilen samt diverse större och mindre repor här och var. Inte i toppskick direkt men det är väl tur det för hade den varit det hade man väl inte vågat använda den.
Senast redigerad av 4 Turbolover, redigerad totalt 14 gång.
[Turbolover]
Volvo V70 D4 2015

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 31 jul 2011 23:01

Turbolover skrev:
Manor skrev:Bägge bilarna ser ju bra ut...jag kunde inte se något direkt dörruppslag på V70 på den sida som var fotograferad!!?
Nej på håll ser den väl bra ut men går man nära så har jag 2 eller 3 dörruppslag på varje sida av bilen samt diverse större och mindre repor här och var. Inte i toppskick direkt men det är väl tur det för hade den varit det hade man väl inte vågat använda den.
Det finns en hel del "dent masters" som kan massera ut bucklor för en ringa peng. Om det inte är någon underliggande lackskada så blir bilen helt återställd. Jag fick en buckla stor som en knutnäve en gång när en liten tjej cyklade in i vänster framskärm. Det tog 1.5 timme och 650:- för att få framskärmen helt återställd...det gick inte ens att se var bucklan hade varit :).
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

jaxpo
Medlem

Inlägg av jaxpo » 01 aug 2011 18:39

Blev la bra de! Inga färgskiftningar efter 740-emblemet?

//Johan
Senast redigerad av 4 jaxpo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 01 aug 2011 21:14

Där har du legat i bra, på bägge bilarna :best
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Göran

Inlägg av Göran » 01 aug 2011 21:48

Älskar verkligen ljusreflektionen i 740:n.
Paint Prep ger en gudomlig glans, :mrgreen:
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Turbolover
Ny Medlem

Inlägg av Turbolover » 02 aug 2011 09:02

jaxpo skrev:Blev la bra de! Inga färgskiftningar efter 740-emblemet?

//Johan
Nej inga färgskiftningar vad jag kunde se. Har även suttit en liten stripes runt bilen som jag tog bort för den var trasig på vissa ställen. Den fick jag inte bort märkena från helt men det är knappt så de syns.
[Turbolover]
Volvo V70 D4 2015

Skriv svar