Tvätt:
Wolf's Chemicals Gel wheel cleaner - The Brake Duster - Deironizer Decon
Biltema fälgrengöring
Valet Pro APC
Autosmart Tar Remov Miljö 2
HD-Grön
Dodo Juice Born to be mild
Ultima Elastrofoam Lackrengöringssystem (Lubricant Gel + Hi-Tech body sponge)
Sonus Der wunder drying towel
Detta var första gången jag använde Ultima Elastrofoam och jag blev grymt imponerad. Huv och tak var väldigt knottriga och det kändes verkligen hur smutsen lossnade och ytan blev väldigt ren. Ingen mer lera här inte!
Före tvätt:

Sånna här handavtryck var det över hela bilen. Trodde först det var fett, men det gick inte bort efter avfettningen och tvätten så vi kollade lite närmre på dom och det var inte fett utan det var som slipat där, fast man såg fingeravtryck och allt. Han måste haft nå väldigt starkt medel på händerna när han tog i bilen den tidigare ägaren.
Vad kan det bli så utav? Bromsvätska funderade vi på...eller kanske efter en väldigt stark brylcremé och ett konstant smetande i håret?

Efter tvätt så såg det ut såhär:

Jag testade lite olika varianter på trissa och medel men det som jag tyckte funkade bäst var Menzerna Power Finish på Optipad med min AEG PE150.
Efter det kördes det med Menzerna Super Finish på orange trissor med en Biltema cyklo-kopia.
Här är några 50/50 bilder:

Här lägger jag på Dodo Juice Orange Crush via en Scholl Concepts Paint Puck:

Reslutaten:

Klockan blev mycket så listerna förblev obehandlade, detta ska åtgärdas så fort som möjligt då dessa var väldigt gråa och fula. Blir Concept Vista på plastlisterna och Valet Pro Protectant alt Nielsen Chemicals Brilliance på de stora gummilisterna på dörrarna.
Han var precis förbi här och jag fick se bilen i solen och måste säga att jäklar vad snyggt det är med en blank röd bil i solen!