Jag har också läst detta på detailingworld men jag hade ingen problem med att lägga detta på min Passat.rkoo skrev:Body Wrap verkar, enligt detailingworld, vara väldigt känsligt för att lacken måste vara absolut torr ända in i porerna för att fästa ordentligt. En del förespråkar att bilen ska torkas och värmas med hårtork t o m.
Delvis bekräftat av Wolf's Chemicals tydligen.
Men oavsett så verkar det vara ett riktigt bra "nanoskydd".
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Olika lackskydd...
-
Gunther
- Entusiast

Re: Olika lackskydd...
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.
- rkoo
- Trogen Medlem

Nä, det verkar ju bara drabba en del konstigt nog.
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.
-
millaaa
- Medlem
är ute efter ett bra men enkelt lackskydd så kan du rekommendera silver One?Crille skrev:Enligt mig så är det följande:
1. Silver One 1 petare (Smartab) (Behöver inget underhållskitt)
2. Diamond Brite (Behöver underhållskitt)
3. Zirconite (Behöver hunderhållskitt)
Dessa ovan har jag haft på bilar under vinter och avfettat i massor med både Petrokemiskt + alkaliskt utan att det tappat glansen och avrinning m.m.
Glare är väl i stort sätt identiskt med Fireglaze? Båda har ju glassplexin i receptet, Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar på fel sida av refugen
enkelt att lägga och torka bort? hållbarhet?
Senast redigerad av 4 millaaa, redigerad totalt 14 gång.
http://www.garaget.org/millaaa
Ort Mora (Dalarna)
Ort Mora (Dalarna)
-
Jimmy Larsson
- Medlem
Bra men enkelt, då lär ju Ultimas Paint Guard + vara som gjort för dig.
Enkelt att lägga? Check!
Enkelt att torka av? Check! Behövs inte ens.
Enkelt att lägga? Check!
Enkelt att torka av? Check! Behövs inte ens.
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

Jag rekommenderar dig SS (Silver One), lätt att arbeta med och lätt att torka av... Hållbarhet 12 och uppåt..efter applicering låt bilen stå ca: 24 tim innan du polerar av det...millaaa skrev:är ute efter ett bra men enkelt lackskydd så kan du rekommendera silver One?Crille skrev:Enligt mig så är det följande:
Dessa ovan har jag haft på bilar under vinter och avfettat i massor med både Petrokemiskt + alkaliskt utan att det tappat glansen och avrinning m.m.
Glare är väl i stort sätt identiskt med Fireglaze? Båda har ju glassplexin i receptet, Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar på fel sida av refugen
Ta som tex Ultimat, det håller ett tag sedan ska det på igen, varför applicera flera ggr per år när det räcker med 1 gång
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Manor
- Moderator

I mitt fall så blev det Glare! och jag gillade både att arbeta med det och resultatet. Prismässigt helt ok, och med en bra hållbarhet enligt andra på forumet. Det blir intressant att se hur det går i vinter med avflyttning till varje tvätt.
Sent from my X10i using Tapatalk
Sent from my X10i using Tapatalk
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
wannabeapolisher
- Medlem
Här är en länk till http://maxbilar.egetforum.se/toyota-cor ... .html#p209 en bil som blivit Glare proffesional behandlad
,
Tycker själv att det blev fint som attan, och även att då skyddet verkar fungera fint att köra som en fin polish gör ju inte saken sämre
Har även använt det själv på en bil hit tills men då bara lagt det för hand en vända efter att kört slut fininshen(grundat) med prima amigon före glare skyddet och resultatet blev hur fint som helst
Max.
Tycker själv att det blev fint som attan, och även att då skyddet verkar fungera fint att köra som en fin polish gör ju inte saken sämre
Har även använt det själv på en bil hit tills men då bara lagt det för hand en vända efter att kört slut fininshen(grundat) med prima amigon före glare skyddet och resultatet blev hur fint som helst
Max.
Senast redigerad av 4 wannabeapolisher, redigerad totalt 14 gång.
-
nyberg
- Entusiast

måste nog säga glare också,, du får sjukt mycket för pengarna.. bra blänka lätt lägga torka av,
har inte hunnit testa hållbarhet ännu, men pärlar fint,, och + att det går lägga på rutorna också,,
har inte hunnit testa hållbarhet ännu, men pärlar fint,, och + att det går lägga på rutorna också,,
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.
Multimedia-import.se
http://www.facebook.com/MultimediaImport
http://www.facebook.com/MultimediaImport
- vesslan1
- Medlem
Ja 1. Silver One 1 petare (Smartab) är mycket bra och hållbar bra
2. Zirconite provar jag nu verkar bra än men är precis lika som pps som jag har på andra sidan.
Men som alltid det är grundpoleringen som ger resultat.
2. Zirconite provar jag nu verkar bra än men är precis lika som pps som jag har på andra sidan.
Men som alltid det är grundpoleringen som ger resultat.
Senast redigerad av 4 vesslan1, redigerad totalt 14 gång.
Lyssna inte på andra bilda dig en egen uppfattning.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Vi på firman har fått en helt ny favorit.. Autoglums nya radiant.. Grym..

Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

Såg att det finns en som heter Autoglym Lifeshine, också ett lackskydd?
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Jo det är det.. men jag rekommenderar inte detta.. med det är jag det..jujimbo skrev:Såg att det finns en som heter Autoglym Lifeshine, också ett lackskydd?
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

Bilhandlar lackskydd? 
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
-
lampann
- Ny Medlem
Testkört autoglym radiant ikväll! Fick ju 2 provisar men jag vet inte vad som är imponerande?
Senast redigerad av 4 lampann, redigerad totalt 14 gång.
-
millaaa
- Medlem
då ska de bli en sån ocksåCrille skrev:Jag rekommenderar dig SS (Silver One), lätt att arbeta med och lätt att torka av... Hållbarhet 12 och uppåt..efter applicering låt bilen stå ca: 24 tim innan du polerar av det...millaaa skrev:är ute efter ett bra men enkelt lackskydd så kan du rekommendera silver One?Crille skrev:Enligt mig så är det följande:
Ta som tex Ultimat, det håller ett tag sedan ska det på igen, varför applicera flera ggr per år när det räcker med 1 gångTa nu inte att Ultimat inte är bra för det är det, men kort hållbarhet på karossen.
nu kommer en riktigt dum nybörjar fråga
Ort Mora (Dalarna)
Ort Mora (Dalarna)
-
millaaa
- Medlem
limban skrev:Vi på firman har fått en helt ny favorit.. Autoglums nya radiant.. Grym..![]()
![]()
har varit nyfiken på de jag med men har inte läst så mkt om de än
lampann skrev:Testkört autoglym radiant ikväll! Fick ju 2 provisar men jag vet inte vad som är imponerande?
de låter inte så bra i mina öron, fast man ska väl alltid fatta sig en egen uppfattning
Ort Mora (Dalarna)
Ort Mora (Dalarna)
- Crille
- Entusiast

Jag kör ut SS med Top Toolen/Cyclon med svarta mjuka pads, sedan låter jag det torka till dagen efter innan jag använder mjuka vågiga pads som är gjorda för högglans och kör av karossen.
Det här fixar du lätt millaaa
och så lovar jag att du kommer bli nöjd med resultatet när du är färdig.
(Men allt hänger på underarbetet)...
Har du flera frågor ös på vi är nog en del som kör med Smartabs saker som kan hjälpa dig på traven.
Det här fixar du lätt millaaa
Har du flera frågor ös på vi är nog en del som kör med Smartabs saker som kan hjälpa dig på traven.
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
millaaa
- Medlem
de lät inte allt för svårt så de ska jag klara avCrille skrev:Jag kör ut SS med Top Toolen/Cyclon med svarta mjuka pads, sedan låter jag det torka till dagen efter innan jag använder mjuka vågiga pads som är gjorda för högglans och kör av karossen.
Det här fixar du lätt millaaaoch så lovar jag att du kommer bli nöjd med resultatet när du är färdig.
jag längtar så sjukt mkt till på fredag då jag äntligen ska få göra ett besök i bollnäs och handla allt möjligt bra och ha
Ort Mora (Dalarna)
Ort Mora (Dalarna)
-
millaaa
- Medlem
kom på en till fråga, du torkar inte av hela bilen med MF duk också efter du kört av med maskin? 
Ort Mora (Dalarna)
Ort Mora (Dalarna)