Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Re: Vad tycker ni om Menzerna Power Lock?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Du får en helt fantastisk yta.
över hur hållbarheten är så kommer du inte i närheten som ett 2-k skydd typ PPS,
över hur hållbarheten är så kommer du inte i närheten som ett 2-k skydd typ PPS,
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Menzerna Power Lock Polymer Sealant har några fördelar....Väldigt lätt att applicera, väldigt lätt att torka bort...ger ett otroligt högt glanstal...och är ekonomiskt (drygt)...kritar ej....
Ja ett verkligen bra lackskydd.....Det känns väldigt rätt när man lägger det....
Bäst att lägga det är med en FLEX X 1107 VE och en 160 mm Autoglym vaxrondell vit (Extra mjuk) S160.....Då blir bilvård riktigt kul....
Men visst det går snabbt att handjaga också....Men inte lika kul...
Ja ett verkligen bra lackskydd.....Det känns väldigt rätt när man lägger det....
Bäst att lägga det är med en FLEX X 1107 VE och en 160 mm Autoglym vaxrondell vit (Extra mjuk) S160.....Då blir bilvård riktigt kul....
Men visst det går snabbt att handjaga också....Men inte lika kul...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Bäst att lägga det är med en FLEX X 1107 VE och en 160 mm Autoglym vaxrondell vit (Extra mjuk) S160.....Då blir bilvård riktigt kul....![]()
Men Nisse..... om man inte har just den maskinen då... och inte vill handjaga.... är man körd då
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Ja lite körd är man då.....carina skrev:Bäst att lägga det är med en FLEX X 1107 VE och en 160 mm Autoglym vaxrondell vit (Extra mjuk) S160.....Då blir bilvård riktigt kul....![]()
Men Nisse..... om man inte har just den maskinen då... och inte vill handjaga.... är man körd då
Men då tar man vad man har tillgång till.....
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Gött!!!Nisse skrev:Ja lite körd är man då.....carina skrev:Bäst att lägga det är med en FLEX X 1107 VE och en 160 mm Autoglym vaxrondell vit (Extra mjuk) S160.....Då blir bilvård riktigt kul....![]()
Men Nisse..... om man inte har just den maskinen då... och inte vill handjaga.... är man körd då![]()
Men då tar man vad man har tillgång till.....
Det var precis det jag ville höra
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
-
s60r
- Medlem
Tycker det är riktigt bra
, kör nästan enbart detta nu på bilar jag polerar.
Senast redigerad av 4 s60r, redigerad totalt 14 gång.
-
crjs
- Medlem
Hur tycker ni hållbarheten har varit på dem ni lagt skyddet på?
Har själv lagt det på ett par bilar men inte fått tillbaks dem än....
Har själv lagt det på ett par bilar men inte fått tillbaks dem än....
Senast redigerad av 4 crjs, redigerad totalt 14 gång.
-
Bosa
- Medlem
La Power Lock på min i September, har misshandlat den ganska hårt i vinter med endast två-tre riktiga tvättar och då pendlar jag 15 mil 5 dagar i veckan.
Hur som helst så åkte jag efter en väg som förvandlats till leråker medans jag var i stugan så det gick inte ens att kliva i och ur bilen utan att få skit på sig. Legat sjuk Måndag - Onsdag men igåreftermiddag blev det en snabbtvätt i form av att dränka in bilen i HD Grön och sedan köra av den med högtrycken. Blev ingen svampning iom att solen började ge sig.
Hur som helst så tycker jag det verkar lovande med avrinningen iaf trots att trafikfilm sen i Januari sitter där.
Ska tvättas på riktigt bara vädret tillåter och jag inte sitter på skotern, blir då premiärtvätt med Dodo Juice Born To Be Mild. Ska försöka komma ihåg att filma avrinningen och nån bild när den är tvättad och torr.
Hur som helst så åkte jag efter en väg som förvandlats till leråker medans jag var i stugan så det gick inte ens att kliva i och ur bilen utan att få skit på sig. Legat sjuk Måndag - Onsdag men igåreftermiddag blev det en snabbtvätt i form av att dränka in bilen i HD Grön och sedan köra av den med högtrycken. Blev ingen svampning iom att solen började ge sig.
Hur som helst så tycker jag det verkar lovande med avrinningen iaf trots att trafikfilm sen i Januari sitter där.
Ska tvättas på riktigt bara vädret tillåter och jag inte sitter på skotern, blir då premiärtvätt med Dodo Juice Born To Be Mild. Ska försöka komma ihåg att filma avrinningen och nån bild när den är tvättad och torr.
Senast redigerad av 4 Bosa, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Instämmer, bästa 1komp hittils!
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
crjs
- Medlem
Vilka andra skydd jämför du då med? Inget kritiskt alls utan bara intresant att vetaWax skrev:Instämmer, bästa 1komp hittils!
Tycker själv riktigt bra om Powerlock främst då att det är väldigt lätt att jobba med. Hållbarheten vågar jag inte uttala mig själv om än. Men får snart tillbaks några som det ligger på. Väntar med spänning
- Kapten Haddock
- Entusiast

Fireglaze. silverone, Lahegas vad det nu heter, Sonax toppskydd, Nån Meguiars variant. Mirkas Lseal eller vad den kallas mm mm, har dock inte koll på hållbarheten på många.
Ska tillägga att jag är rätt leds på lackskydd överlag, önskar folk brydde sig mer om hantverket än om lackskyddet generellt, med det inte sagt att alla gör det.
MVH/
Ska tillägga att jag är rätt leds på lackskydd överlag, önskar folk brydde sig mer om hantverket än om lackskyddet generellt, med det inte sagt att alla gör det.
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
crjs
- Medlem
Håller med dig i den frågan. Glans och finish ligger i underarbetet. Spelar ingen roll vilket lackskydd man ör med om underarbetet är kasst. Kanske med undantag av Billt hamber Auto balm.. Som fyller i repor mm..Wax skrev:Fireglaze. silverone, Lahegas vad det nu heter, Sonax toppskydd, Nån Meguiars variant. Mirkas Lseal eller vad den kallas mm mm, har dock inte koll på hållbarheten på många.
MVH/
Helhets intrycket är det som gäller tycker jag.. Spelar ingen roll om lacken är tipptop om plast å övriga detaljer inte är fixade..
-
Bosa
- Medlem
Tvättade bilen idag. Bild innan

Efter HD-Grön och svampning med Dodo Born to be mild

Vov

Avrinningen var faktiskt bättre innan schampot när trafikfilmen låg kvar men var första gången med Born to be mild, rikligt med lödder och bra rengörande effekt men ingen vidare avrinning. Lite som Mequiars Gold schampo.
Hur som helst så la jag Power Lock i höstas och det verkar finnas kvar, lättvättad med en riktigt trevlig yta. Är riktigt nöjd med Power Lock, är ju första gången bilen tvättas sen Januari dessutom och då pendlar jag 15 mil om dagen dessutom.
Ni får ursäkta kvalitéten på bilderna men de är tagna med en mobil.
Efter HD-Grön och svampning med Dodo Born to be mild
Vov
Avrinningen var faktiskt bättre innan schampot när trafikfilmen låg kvar men var första gången med Born to be mild, rikligt med lödder och bra rengörande effekt men ingen vidare avrinning. Lite som Mequiars Gold schampo.
Hur som helst så la jag Power Lock i höstas och det verkar finnas kvar, lättvättad med en riktigt trevlig yta. Är riktigt nöjd med Power Lock, är ju första gången bilen tvättas sen Januari dessutom och då pendlar jag 15 mil om dagen dessutom.
Ni får ursäkta kvalitéten på bilderna men de är tagna med en mobil.
Senast redigerad av 4 Bosa, redigerad totalt 14 gång.
-
Lillsven
- Ny Medlem
Hur funkar det att först lägga detta lackskydd och sedan lägga ett carnubavax typ collinite 915?
Jag älskar 915 men funderar på att skaffa en lackförsegling att lägga innan för ett extra grundskydd.
Jag älskar 915 men funderar på att skaffa en lackförsegling att lägga innan för ett extra grundskydd.
Senast redigerad av 4 Lillsven, redigerad totalt 14 gång.
-
TommyJ
- Medlem
Jag brukar lägga vax ovanpå och det funkar bra.
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.
-
danne5
- Entusiast

Välkommen förresten, trots att du har varit registrerad ett tag 
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
-
Volvo-igen
- Medlem
Hmmm, Fireglazen är slut så det kanske får bli en flaska sånt till vårputsen. 
Senast redigerad av 4 Volvo-igen, redigerad totalt 14 gång.
-
Executive
- Medlem
Jag är väldigt nöjd med Power Lock. Lätt att lägga på, lätt att torka av och bra resultat!