For iväg till närmsta Classe och köpte deras musse-maskin + orange pads från sonax, in på Meko och inhandlade Meguiars Ultimate Compound. Fort hem och sätta igång!
Kallavfettning.
Fälgtvätt Sonax Extreme
Spola, spola, spola
Alk.avfettning
Spola. spola, spola
Schampotvätt TurtleWax nano-någonting
Spola, spola, spola
Torka, torka...
Blötte ner skumpadsen och krama ur dem ordentligt. På med Meguiars UC började väldigt försiktigt då jag aldrig hållit i denna slags maskin ("polerat" betongväggar...). Efter några minuter med maskinen med ökad hastighet så fick jag in vanan. Sen var det bara att åka av!
Hade bestämt mig att inte jaga varje repa jag hittade, dels för att det var första gången dels för att jag inte är helt hundra på hur mycket man kan avverka med UC och en musse. Efter många timmars slit kände jag att det var dags att avbryta då de i lägenheten ovanför mitt garage verkade mindre nöjda över mitt lördagsnöje.
Söndag
Hade AutoGlym Super Resin och Extra Gloss Protection hemma, så jag lade på SRP med mussen i rätt låg hastighet med hyffsat tryck, hade mycket tryck med UC. Torkade såklart med MF titt som tätt för att se vad som händer. Både när jag köde med UC och med SRP. Sedan la jag på EGP för hand, lät det ligga på 3h, torkade av och upprepade.
Då jag hade så brådis att sätt igång så finns inte före-bilder. Systemaren låg dessutom kvar på landet...så det blev mobilkameran på efter-bilder iallafall, ha överseende
Tog nya bilder med Systemaren