Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fireglaze/Powerlock eller OS?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Skriv svar
Användarvisningsbild
TAT
Medlem

Fireglaze/Powerlock eller OS?

Inlägg av TAT » 25 feb 2012 15:01

Tja,
Har kört Brightguard A+B i ett par år nu. Tycker det funkar riktigt bra om man spritar efter polering. Endast flygrost fastnar lite om man håller efter bilarna regelbundet.
Tänkte prova antingen Fireglaze, Powerlock eller Orange Sealer nu när våren snart kommer. Prorangen tycker jag är åt h...e för dyr. Alla vurmar ju för sin favorit och jag kanske riskar en åsiktsstorm nu ;) finns ju spaltkilometer att läsa här.
Vad hade Ni valt och har någon jämfört dem mot Brightguarden?
Senast redigerad av 4 TAT, redigerad totalt 14 gång.

linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Fireglaze/Powerlock eller OS?

Inlägg av linblekinge » 25 feb 2012 15:23

Många pratar varmt om denna , pris ca 100:-
http://www.ebay.co.uk/itm/diamondbrite- ... 231a3c6ef5
Senast redigerad av 4 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 25 feb 2012 16:42

Ett hett tips är Zirconite Paint Protection 2 komp lackförsegling 2X100ml
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
TAT
Medlem

Inlägg av TAT » 25 feb 2012 17:58

Jo jag har kikat på det. Verkade lite baltigt med konservatorn som ska på emellanåt. Men det kanske är värt det? Ska man alltid använda schampot från Customer Care Pack (och inget annat) samt tillsätta konservatorn i tvättvattnet var 4:e tvätt eller? Varför är det då med en applikatorsvamp i det kitet?

Får bli till mina egna bilar i så fall. 8-) En SUV och en kombi i vår och höst så lär ju de fjuttflaskorna vara slut :D
Ingen av de andra jag brukar få köra åt lär vilja ersätta mig för det dyrare skyddet heller :?

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 25 feb 2012 23:11

Ska det vara lika lätt att lägga som vax och inte kosta skjortan så ta Fireglaze eller powerlock, OS är bråkigare att arbeta med
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 25 feb 2012 23:35

TAT skrev:Jo jag har kikat på det. Verkade lite baltigt med konservatorn som ska på emellanåt. Men det kanske är värt det? Ska man alltid använda schampot från Customer Care Pack (och inget annat) samt tillsätta konservatorn i tvättvattnet var 4:e tvätt eller? Varför är det då med en applikatorsvamp i det kitet?

Får bli till mina egna bilar i så fall. 8-) En SUV och en kombi i vår och höst så lär ju de fjuttflaskorna vara slut :D
Ingen av de andra jag brukar få köra åt lär vilja ersätta mig för det dyrare skyddet heller :?
Du behöver nödvändigtvis inte blanda in någon Customer Care Pack, Zirconite Paint Protection kan du ta om efter 6mån.....Detta har testats av vår leverantör och även andra....man lägger Zirconite Paint Protection från start och gör ett omtag med samma procedur efter 6mån....Nu har jag satt tiden rätt kort (6mån) jag tror det stoppar längre....Men du får ett Teflon (PTFE) skydd som ger väldigt bra skydd under den tiden.... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 26 feb 2012 08:42

Varför inte lägga till Autoglyms Extra Gloss Protection som ett alternativ, är det senase som jag har testat, har följt med bilen lite, och det pärlar sig ännu fint efter ett halvår med grov avfetting :jeps
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
TAT
Medlem

Inlägg av TAT » 26 feb 2012 22:56

Tack för alla tips..!! Du vann Nisse.

Bestämde mig för att prova Zirconite. Har just lagt beställningen.

Solen sken idag så det blev lite vårkänning och första utetvätten. Råkade åka med en Foam Lance till högtrycken och lite medel till den i beställlningen. Torkdukar, lite trissor och annat gott. Börjar spåra ur detta :D :D

Några artiklar verkar ha hoppat upp i pris precis. Blir väl kompenserad med godis eller något annat tänker jag.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild
TAT
Medlem

Inlägg av TAT » 27 feb 2012 22:30

Dum fråga kanske.

Kan Zirconite läggas med grå trissa och lågt varvtal eller är det nöd tvunget att köra manuellt med bomullstrasa?

Jag lägger Brightguarden med trissa och tycker jag får ut mer yta på samma mängd medel och jämnare lager, men har väl inte rätta manuella handlaget kanske ;)

Användarvisningsbild
TAT
Medlem

Inlägg av TAT » 02 mar 2012 00:28

Är det någon som vet om Zirconiten kan läggas med mjuk trissa? Någon som testat?

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 02 mar 2012 07:57

Jag vet inte, men jag har svårt att tro att det inte skulle gå... har dock inte testat zirconite
:D

Skriv svar