Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vilket lackskydd föredrar du ?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Vilket lackskydd föredrar du ?

Inlägg av Nisse » 10 jan 2009 23:18

marcus skrev:
Nisse skrev:PPS = (Paintwork Protection Sealant)
Är det verkligen rätt förkortning?
Finns det någon annan ?
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 11 jan 2009 14:01

Protection paint system och Polarized paint sealant, är dock inte helt säker på vilken som är den "officiella", tror att det är den sista varianten. Vad står på flaskorna? Jag har ingen kvar, så jag kan inte läsa på den.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 11 jan 2009 14:30

marcus skrev:Protection paint system och Polarized paint sealant, är dock inte helt säker på vilken som är den "officiella", tror att det är den sista varianten. Vad står på flaskorna? Jag har ingen kvar, så jag kan inte läsa på den.
Patented Paint Sealant
Kan det också vara....

Du kan kolla här....
http://www.gardgroup.com/GG2007/html/pps.html

http://www.ppstechnology.com/
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av rkoo » 11 jan 2009 14:37

"Polarized Protection System" får jag fram när jag söker lite.
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 11 jan 2009 14:53

marcus skrev:Protection paint system och Polarized paint sealant, är dock inte helt säker på vilken som är den "officiella", tror att det är den sista varianten. Vad står på flaskorna? Jag har ingen kvar, så jag kan inte läsa på den.
På mina flaskor står det inget mer än pps:technology ...inget av det andra!
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av rkoo » 11 jan 2009 15:19

rekaren skrev:Nästan 3 mån senare jag la PPS på min första bil.
Och jag bara säger det e ett under!!
På vilket sätt tycker du det är ett under?
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 11 jan 2009 15:28

Vi har kört PPS i många, många år....aldrig en reklamation....funkar klockrent...mycket bra skydd..helt omöjligt att misslyckas om man gör rätt...En lackförsegling som håller vad den lovar...under 2008 så gjorde vi säkert 500 behandlingar....

Vi har provat det mesta i lackförsegling...
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 11 jan 2009 15:46

Jiiins skrev:
På mina flaskor står det inget mer än pps:technology ...inget av det andra!
Nu har jag hittat ett nytt föslag vad pps: står för!!?? PPS : Patented Paint Sealant ....kanske! läste det på en sida.
" En sjuk polernörd "

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 11 jan 2009 17:18

Extreme skrev:Tycker oxå att PPS är bra skydd, Men är lite mer jobb att lägga på eftersom man måste tvätta i mellan 1;a och 2; a steget, eller gör ni så, tar lite längre tid,

eller har du något annan knep, för att förenkla det hela.
Jag tvättar alla bilar, oavsett lackskydd, så för mig är det ingen nackdel. Det man kan göra är att man blandar ut steg 1 i knappt 4l vatten, och applicerar det med t.ex. spraytrigger - då går det åt mindre.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 11 jan 2009 18:29

Vi kör också så att vi häller i hela steg 1 i en 5L dunk med 3,6L vatten så det är färdigblandat...däremot kör vi ALDRIG av steg 1 med högtryck !!!

Vet att en del kör över glasrutorna helt för att inte få etsningar....men jag gör inte det...har en frottéhanduk och torkar om det kommer på glaset...

Vi sköljer av med vattenslang och snäpper av med ett California Jelly Blade...steg 2 kan läggas fast lacken är lite småfuktig...vi sprayar alltid hättan (fuktar) med vatten på rondellen...mycket lättare att få ut steg 2 jämnare...

3 bilar skall man ju kunna köra med en förp PPS...men vi kör 4-5 bilar...steg 2 finns det alltid överskott av...
MVH Nisse

Bild

pica
Ny Medlem

Inlägg av pica » 03 mar 2009 08:58

Hej! Jag har haft Diamondbrite i sex år och för mig så har det varit oslagbart.Jag kan säga som så att jag har varit frälst i Mr Cap och haft det på många bilar och år men så av en slump så fick jag trädsav på bilen och det gick inte att få bort utan lämnade bilen till en lokal bilvårdare i trakten och vi konstaterade att det gått rakt igenom lackskyddet så det var bara att börja om och även om Mr Cap har sin garanti så tyckte jag att det var värt att pröva plus att jag har 6mil till Halmstad och Mr Cap.Vår lokale bilvårdare erbjöd Diamondbrite och jag är mer än nöjd har efter åren behandlat 3 st bilar till med detta fabrikat och rekomenderar det varmt.Angående det här med conservern så testade jag den på mina föräldrars bil som inte är behandlad där händer absolut ingenting så någon form av kemisk reaktion ihop med lackskyddet måste det nog vara.Ha det gott snart är det vår!!!
Senast redigerad av 4 pica, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 03 mar 2009 09:01

pica skrev:Hej! Jag har haft Diamondbrite i sex år och för mig så har det varit oslagbart.Jag kan säga som så att jag har varit frälst i Mr Cap och haft det på många bilar och år men så av en slump så fick jag trädsav på bilen och det gick inte att få bort utan lämnade bilen till en lokal bilvårdare i trakten och vi konstaterade att det gått rakt igenom lackskyddet så det var bara att börja om och även om Mr Cap har sin garanti så tyckte jag att det var värt att pröva plus att jag har 6mil till Halmstad och Mr Cap.Vår lokale bilvårdare erbjöd Diamondbrite och jag är mer än nöjd har efter åren behandlat 3 st bilar till med detta fabrikat och rekomenderar det varmt.Angående det här med conservern så testade jag den på mina föräldrars bil som inte är behandlad där händer absolut ingenting så någon form av kemisk reaktion ihop med lackskyddet måste det nog vara.Ha det gott snart är det vår!!!
Välkommen till Bilvardsforum pica!

Verkar vara många som gillar DB. Har sett att det finns billigt i England så man kanske skulle testa.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 03 mar 2009 20:53

Tantrum skrev:
pica skrev:Hej! Jag har haft Diamondbrite i sex år och för mig så har det varit oslagbart.Jag kan säga som så att jag har varit frälst i Mr Cap och haft det på många bilar och år men så av en slump så fick jag trädsav på bilen och det gick inte att få bort utan lämnade bilen till en lokal bilvårdare i trakten och vi konstaterade att det gått rakt igenom lackskyddet så det var bara att börja om och även om Mr Cap har sin garanti så tyckte jag att det var värt att pröva plus att jag har 6mil till Halmstad och Mr Cap.Vår lokale bilvårdare erbjöd Diamondbrite och jag är mer än nöjd har efter åren behandlat 3 st bilar till med detta fabrikat och rekomenderar det varmt.Angående det här med conservern så testade jag den på mina föräldrars bil som inte är behandlad där händer absolut ingenting så någon form av kemisk reaktion ihop med lackskyddet måste det nog vara.Ha det gott snart är det vår!!!

Verkar vara många som gillar DB. Har sett att det finns billigt i England så man kanske skulle testa.
Tantrum kan du länka till den sidan har inte hittat nån sida som säljer till privat person!
//Jiiins
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 03 mar 2009 21:12

Jiiins skrev:
Tantrum skrev:

Tantrum kan du länka till den sidan har inte hittat nån sida som säljer till privat person!
//Jiiins
Jepp! Har har du så kan du starta egen rekondverksamhet! :D
http://cgi.ebay.co.uk/x-10-sets-Diamond ... 240%3A1318

Detta var iofs. bara ett exempel. Det är fler som säljer på Ebay, som säkert är mer tillförlitliga osv. Man blir ju lite misstänksam när det är 20 flaskor :)
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

pake
Medlem

Inlägg av pake » 14 apr 2009 00:15

Har använt Wurth Glansförsegling sen toppat med Collinite 915 carnubawax. Ska ge både toppglans och djup lyster, speciellt på mörka bilar.
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.

Obra1
Ny Medlem

Inlägg av Obra1 » 27 feb 2012 20:13

Hej.

Det har inte skrivits i den här tråden på ett tag.
Jag har en skändad Subaru Legacy -11 som är PPS lackkonserverad av någon firma i Trelleborg ( köpte bilen av Wendels bil).

Nu har en fåntratt kört in i bakdörren på passagerarsidan och även gjort en del övrig åverkan... Så den 12/3 skall den in 2v på plåt & lackverkstan. Mitt problem är att jag behöver ha tag på en firma i Göteborgstrakten som kan PPS behandla en ny dörr och annan plåt som blivit utbytt.
Behandlingen av min bil är gjord 15/11 2011.

Någon som har ett tips på vart jag skall vända mig?

Med vänlig hälsning,

Oscar
0708366645
Senast redigerad av 4 Obra1, redigerad totalt 14 gång.

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 27 feb 2012 20:18

Välkommen till forumet Obra1 :jeps
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Obra1
Ny Medlem

Inlägg av Obra1 » 27 feb 2012 22:06

Tackar... Perfekt. Jag ringer omedelbums i morgon!!!

Skriv svar