Vart ganska lugnt på polerfronten då jag renoverat garaget i sommar. Men nu e garaget så gott som klart och man kan börja pyssla lite i garaget igen. En röd Audi 80 skulle få sig en genomgång.
Receptet blev:
Kallavfettning
HD-grön Alkanisk avfettning
Ultima schampo
Biltemas fälgrengöring ( klockrent, löser allt!!)
Ultima Elastrofoam
Ultima schamponering igen
Buffer 2000 med en skvätt Ultima pain prep + på trissan tillsammans med svarta HD trissoir från BBV
Som lackskydd valde jag Ultima Paint Guard + då de skulle stå emot oxiden bra. 2 lager fick de bli.
Ultima Tire and trim på lister samt så provade jag biltemas däckglans på däcken.
Lite bilder
Före, en matt sunkig röd Audi:

Fin dekal i bakrutan haha

Efter tvätt och gnuggning med elastrofoamsvampen:

Glansen börjar komma fram

Däcken blev fina efter biltemas fälgrengöring + tandborste i skarvarna, löste de mesta!:

Efterbilder:

Blev fin, detta var en lyckad kombination:

Flexmaskinen funkade perfekt. Ultima produkterna skötte sig som alltid väldigt väl. Första gången jag testar Ultima paint prep och tire and trim, ruskigt bra medel:). Dock mixade jag ju paint prep och Buffer 2000. På nästa bil som de bara blir finpolering på kommer jag bara testa paint prep utan något annat medel inblandat.
Även första gången jag använder Buffer 2000, riktigt bra oxidlösare. Lättarbetat och bra, körde ut medlet tills det knappt fanns något medel kvar på lacken och som synes blev ju ressultatet väldigt bra, speciellt kombinerat med Ultima paint prep + som gav lite extra glans.