Hej!
Fick ett ryck och nu blir det bilvård hela dagen lång.
Jag var först inne på att lägga Sonus SFX-4 på bilen (som för övrigt nästan är ny och inte har något lackskydd). Men väl nere i garaget hittade jag en oöppnad flaska Concept New Horizon och blev lite sugen att prova.
Frågan är om det är onödigt arbete att först köra New Horizon och efter det Sonus?
Kommer köra med en dubbeltrissa modell billig.
Skall man köra en hårdare variant till New horizon och sedan använda sig av en medium till Sonusen, isåfall?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Concept New Horizon + Sonus SFX-4 ?
-
pfister
- Ny Medlem
Concept New Horizon + Sonus SFX-4 ?
Senast redigerad av 4 pfister, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Re: Concept New Horizon + Sonus SFX-4 ?
New Horizon avverkar så pass lite att det spelar mindre roll vilken trissa man kör med. Men mjuk till SFX-4 och hård till New Horizon är väl lämpligt.
Sen vet jag inte hur bra eller dåligt SFX-4 fäster på ett vaxpolish som New Horizon. Jag har upplevt New Horizon som rätt flottig det lilla jag kört den och det gillar nog inte SFX-4.
Det lär inte skada att testa dock. I värsta fall får du väl lägga om SFX-4 och det tar ju bara 20 minuter eller liknande
Sen vet jag inte hur bra eller dåligt SFX-4 fäster på ett vaxpolish som New Horizon. Jag har upplevt New Horizon som rätt flottig det lilla jag kört den och det gillar nog inte SFX-4.
Det lär inte skada att testa dock. I värsta fall får du väl lägga om SFX-4 och det tar ju bara 20 minuter eller liknande
...like a boss.