Pistonhead skrev:Förresten hade jag tänkt ge mig på saaben ordentligt i helgen som va. Tyvärr åkte jag på influensa så de blev inte mycket gjort alls
Men planen med den nu är iaf att stoppa i två extra batterier i skuffen eftersom mitt slutsteg suger i sig lite mycket ström. Provspelade med termlab i lördags och det orkade bara upp i 138,7 dB mot tidigare 140,3 och spänningen sjunker ner mot 11 volt. Efter jag gjort det så ska den poleras hårt inför sommaren och när skattepengarna kommer så ska jag tona lite rutor på den. Efter det så är de Opeln som står på tur. Stay tuned for more action

Trevligt det där med billjud, hade själv en Saab 9000 för en massa år sedan och byggde då en 7:e ordningens isobarisk låda (Dr. Backe för er som kommer ihåg honom..) med 2 tolvor. Den jäkla lådan tog upp hela bagagen så jag bara fick en en sportbag!
Var och mätte ljudtrycket och fick då 134,6 dB kommer jag ihåg, det var fantastiskt högt för en 20 år sedan!
Det var kul, man hörde basvågorna före man såg bilen.. hehehe.... Före det så hade jag ett par "Bazookas! i en Porsche, fast det "bara" var 2st 8" så masade luften på sig rätt bra! Kommer ihåg hur jag satte på Queen som första band med en låt där bastonen ramlade rakt ner i källaren... började vibrera i ratten för att sedan gå ner i pedalena... hehehehe.. sånt var skoj! Även Michael Jacksons skiva "Bad" var det otroligt tryck i! En "ren" basgång utan en massa störande skit runt om..
Lite kul med dom basrören var att säljaren på det Alpine centret jag var trogen kund på sa till mig att "..ta dom här och pröva hemma under helgen så kan du komma ner och ge tillbaka dom sen om du inte gillar dom.." Första låten och jag var såld!!
Du har läsare på tråden bara så du vet!