Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Blev inspirerad! (inredningsrengöring)

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
claes_gewalli
Medlem

Blev inspirerad! (inredningsrengöring)

Inlägg av claes_gewalli » 02 aug 2012 20:12

Läste en tråd häromdagen när någon fixade ett 2011 Volkswagen Passats ljusa skinninredning och det blev ju en galen skillnad.

Vart insprirerad att testa i min MB C180 Kompressor och se hurpass skitigt det faktiskt var.
Till saken hör att jag gjorde rent inredningen med leathercleaner och mf duk för ca 1 månad sen och tyckte den blev ren och fin. Men oj så fel jag hade :shock:

Efter rengöring smorde jag lädret med lite återfuktande jox och torkade av med MF duk. Matt och snyggt är det!

Hann bara med att göra förarstolen under eftermiddagen och ska ta tag i resten av bilen och postar bilder på det vad det lider.
Bild
Senast redigerad av 4 claes_gewalli, redigerad totalt 14 gång.

nyberg
Entusiast
Entusiast

Re: Blev inspirerad! (inredningsrengöring)

Inlägg av nyberg » 03 aug 2012 19:51

vart ju en ordentlig skillnad
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.

Norrlänningen

Inlägg av Norrlänningen » 03 aug 2012 20:04

Ser sjukt bra ut.
Du har inte bilderna var för sig utan fotoeffekt?

Vilka prylar använde du och hur gjorde du?
Senast redigerad av 4 Norrlänningen, redigerad totalt 14 gång.

claes_gewalli
Medlem

Inlägg av claes_gewalli » 03 aug 2012 21:04

Den enda som är tillfixad är bilden i vänstra hörnet.

Sprayade på brisk och gnuggade med mirakelsvamp och torkade av med MF duk.

Gjorde rent passagerarstolen, dörrsida på passagerarsidan och dörrgången inkl gångjärn och hela köret idag, blev mkt bättre!
La Concept Outline på mattorna, blev väldigt trevliga!
Tvättade bilen lite hyffsat och la Aquapel på framrutan.

Ska polera bort ett par halvgrova repor som jag inte rådde på med mussepiggmaskinen tidigare med min nya roterande maskin, sen blir det Orange Sealer på hela bilen.

Här kommer lite ofixade bilder i bättre storlek. Ska ta med mig en bättre kamera att fota med istället för telefonens dito.

Bilderna blev visst lite felvända nånstans mellan telefonen och forumet.. Struntsamma. Man ser rätt bra ändå!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar