Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Saab 9-3 SC

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Cullis
Medlem

Saab 9-3 SC

Inlägg av Cullis » 07 aug 2012 10:03

Tog en runda på min Saab 9-3 sc -08 (jetblack). Tyvärr glömdes kameran hemma så enbart efterbilder. Dock var den i skapligt skick innan så hade väl inte sagt så mycket ändå :). Men fanns gott om små tvättrepor som alltid syntes de få dagarna solen var uppe...

Bild
Bild
Bild
Bild

Började med en sedvanligt tvätt och testade deciso:s kinaclay sen.
Körde PF med AEG:n och städade med oscillerande SF. Spritade av och lade på okänt vax från bollnäs :roll:

Ska försöka ta lite mer bilder när den är nytvättad och bättre ljus.

Nästa projekt...
Bild
Ska bli roligt att gå över med mirakelsvampen och få lite ordning på interiören :mrgreen:
Senast redigerad av 4 Cullis, redigerad totalt 14 gång.

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Saab 9-3 SC

Inlägg av deciso » 07 aug 2012 19:16

Fint jobb. Bra att leran kom till användning.
Mirakelsvampen på interiören var en AHA upplevelse när jag gjorde iordning
en sunkig grå volvo skinninredning för någon vecka sedan
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Cullis
Medlem

Inlägg av Cullis » 07 aug 2012 19:51

Får försöka gå en snabbkurs i fota nästa gång vi har träff :). Men leran tycker jag är helt kanon. Och körde med hemmagjord medel till som funkade kanon!!

Dock får jag erkänna att jag aldrig körde på max på aeg:n även att jag var lite sugen... Lammull är väl en sak men skumtrissor känns det som något helt annat... :lol: .

Användarvisningsbild
Cullis
Medlem

Inlägg av Cullis » 07 aug 2012 21:19

Glömde det viktigaste vid fotningen... :oops:

Bild

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av deciso » 07 aug 2012 23:14

Cullis skrev:Får försöka gå en snabbkurs i fota nästa gång vi har träff :). Men leran tycker jag är helt kanon. Och körde med hemmagjord medel till som funkade kanon!!

Dock får jag erkänna att jag aldrig körde på max på aeg:n även att jag var lite sugen... Lammull är väl en sak men skumtrissor känns det som något helt annat... :lol: .
Jag har kört tre bilar med lamull efter träffen men inte maxat jag heller. Tror AEG´n går fortare
än flexen.

Skriv svar