En kompis pappa som köpt ny bil och ville ha det gjort.
Bilen ifråga hade rejält med tvättrepor och en del grövre repor och många märken efter fågelskit som legat för länge.
Produkterna som användes var:
Tvätt:
Blue & Green - Degraser Wet
Strovels Alfanol - HD-Grön
Allbrite - Cherryfoam
Våfflad tvättsvamp
Valetpro - Bilberry
Wolf's Chemicals - The Brake Duster
Daytona - Speedmaster wheel brush
Valetpro - APC
Ultima - Elastrofoam Lackrengöringssystem
Sonüs - Der wunder drying towel
Polering och lackskydd:
Menzerna - Fast Gloss 500 på Lake Country - Wool Cutting Pad 160mm och AEG - PE150 roterande-
Menzerna - Power Finish på Lake Country - Wool Polishing Pad 160mm och AEG - PE150 roterande.
Menzerna - Super Finish på blå Nordic Pad 100mm och oscilerande "musse-pigg"-maskin ifrån Biltema.
GLARE - Professional Polish på 100mm Grå ifrån BBV och oscilerande "musse-pigg"-maskin ifrån Biltema.
Övrigt:
Valetpro - Protectant blandad 1+2 på gummimattor mm.
Lahega - Blue Dressing på däcken.
Ultima - Tire & Trim guard på stänkskydd och gummilisterna runt rutorna.
Isopropanol 323 efter polering.
Bilder:
Före:

Wolfs - Brake Duster jobbar på fälgen och Valetpro - APC på däck:

Efter tvätt:

Maskerad:

AEG - PE150 med Menzerna - Power Finish på Lake Country - Wool Polishing Pad 160mm:

50/50 på taket:

50/50 på baklyse:

Grymt med hologram på huven efter en vända med Menzerna - Fast Gloss 500 på Lake Country - Wool Cutting Pad 160mm:

Efter en vända med Menzerna - Power Finish på Lake Country - Wool Polishing Pad 160mm:

Anton fixar utblåsen och dammsög och fixade lite invändigt:

Grym effekt i lacken, blir väldigt grön i vissa lägen och nästan svart i vissa. (Vänstra delen polerad)

Suvverän förlängninsaxel som Antons bror gjort till mig i aluminium.
Var många som var intresserade sist jag visade bild på den, kommer förmodligen upp en förfrågan om intresse i Köp & Sälj under veckan som kommer.

Efter:

Grymt imponerade utav Glare - Professional Polish både jag och Anton. Syndes direkt efter första stege körts in i lacken med maskin att det gav ett extra djup och blänk, sen lades andra steget på för hand och lät torka ca 10-15min och var grymt lätt att torka av.