Finns det någon generalagent för Collinite i Sverige? Eller kan någon tipsa om en utländsk butik som inte tar orimligt mycket betalt och är att lita på i övrigt?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Var hittar jag Collinite i Sverige?
- Tantrum
- Administratör

Var hittar jag Collinite i Sverige?
Har hittat en båtfirma som saluför 476s, men inget mer
Finns det någon generalagent för Collinite i Sverige? Eller kan någon tipsa om en utländsk butik som inte tar orimligt mycket betalt och är att lita på i övrigt?
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Funk
- Moderator

Re: Var hittar jag Collinite i Sverige?
http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php ... ct=viewCat
Kan rekommendera företaget, men vet inte om dom har det du söker...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Tantrum
- Administratör

De har precis det jag söker! Men hade gärna sluppit beställa därifrån. Frakten lägger ju lätt på ytterligare en hundring på priset.Funk skrev:http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php ... ct=viewCat
/Thomas
Men det är ju en något att överväga!
...like a boss.
-
marcus
- Entusiast

Köp från ebay.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Japp, blir nog så. Frakten går att lösa kring 4 pund från GB.
Tack för tipsen!
Tack för tipsen!
...like a boss.
-
marcus
- Entusiast

Köp från Ebay, du har halva priset där - Collinite 915 kostar £21 i England och $19.95 i Usa 
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
vad är det för något ? nått att ha ?
om det är nått att ha kan de ju hända att man kan ta hem lite när man ändå beställer lite grejer från usa .
om det är nått att ha kan de ju hända att man kan ta hem lite när man ändå beställer lite grejer från usa .
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
- Tantrum
- Administratör

Collinite tillverkar vanliga carnaubavax. 476S är ganska populärt tack vare hållbarheten och att det vann nåt test nyligen. Sen finns ju också 915 som ger bra avrinning.
De har ett antal produkter, både fasta och flytande vaxer och lite annat. Det som gjorde att jag blev sugen var främst priset och hållbarheten. 915 kommer i 12 oz. burk, dvs. ~350g för 250:-
De har ett antal produkter, både fasta och flytande vaxer och lite annat. Det som gjorde att jag blev sugen var främst priset och hållbarheten. 915 kommer i 12 oz. burk, dvs. ~350g för 250:-
...like a boss.
-
Pedanten
- Ny Medlem
Jag hittade en återförsäljare i Sverige, men tyvärr verkar detta vax lite dyrt. Är det någon som verkligen har testat Collinite härinne? lever produkterna upp till sitt pris? Om det verkligen är så bra som ryktet säger kan man ju undra varför det inte går att hitta i de största tillbehörskedjorna.....Tantrum skrev:Collinite tillverkar vanliga carnaubavax. 476S är ganska populärt tack vare hållbarheten och att det vann nåt test nyligen. Sen finns ju också 915 som ger bra avrinning.
http://www.marineproof.se/produktkatalo ... egory=1506
Senast redigerad av 4 Pedanten, redigerad totalt 14 gång.
- tumba25
- Forumtekniker

- Kontakt:
Kollat i affärer som säljer båt-tillbehör?
Senast redigerad av 4 tumba25, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Det är ett mkt bra vax och en burk med 915 räcker nog till 60 varv. Handen på hjärtat, vilka bra produkter hittar man egentligen på autoexperten?Pedanten skrev:Jag hittade en återförsäljare i Sverige, men tyvärr verkar detta vax lite dyrt. Är det någon som verkligen har testat Collinite härinne? lever produkterna upp till sitt pris? Om det verkligen är så bra som ryktet säger kan man ju undra varför det inte går att hitta i de största tillbehörskedjorna.....Tantrum skrev:Collinite tillverkar vanliga carnaubavax. 476S är ganska populärt tack vare hållbarheten och att det vann nåt test nyligen. Sen finns ju också 915 som ger bra avrinning.
De har ett antal produkter, både fasta och flytande vaxer och lite annat. Det som gjorde att jag blev sugen var främst priset och hållbarheten. 915 kommer i 12 oz. burk, dvs. ~350g för 250:-![]()
http://www.marineproof.se/produktkatalo ... egory=1506
- Funk
- Moderator

I decembernumret av Bilsport så presenteras Collinite 476(?) under nyheter, kanske finns det någon adress där.. Har tyvärr inte tidningen här hemma, och glömde kolla adressen...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
marcus
- Entusiast

Köp på ebay.