Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lackskydda i kylan....

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Re: Lackskydda i kylan....

Inlägg av Grief » 30 okt 2012 21:52

Lade Body Wrap i 15 grader ungefär, det gick ganska bra :)
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 30 okt 2012 21:55

limban skrev:
Cogo skrev:Kan meddela att Autoglym SRP samt Autoglym EGP fungerade bra i kylan. Körde denna kombon efter tvätt idag, ca 5 grader varmt ute och det fungerade jättebra. Behövdes inget varmgarage.
Det kan vara så men du förkortar hållbarheten avsevärt vid för låga temperaturer.. tyvärr.. :mrgreen:
Känns som att det är bättre att få på något skydd än att köra oskyddat. (ja, jag pratar fortfarande om lacksydd på bilen)

Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 30 okt 2012 21:56

Cogo skrev:
limban skrev:
Cogo skrev:Kan meddela att Autoglym SRP samt Autoglym EGP fungerade bra i kylan. Körde denna kombon efter tvätt idag, ca 5 grader varmt ute och det fungerade jättebra. Behövdes inget varmgarage.
Det kan vara så men du förkortar hållbarheten avsevärt vid för låga temperaturer.. tyvärr.. :mrgreen:
Känns som att det är bättre att få på något skydd än att köra oskyddat. (ja, jag pratar fortfarande om lacksydd på bilen)

Mvh Magnus
hehe.. så klart.. i alla lägen.. :lol:
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
mrjohn
Medlem

Inlägg av mrjohn » 31 okt 2012 11:07

Jag har lagt på min nya bekantskap i låg temeperatur och det gick bra. Visst kan man inte veta hur hållbarheten påverkas men jag tycker man brukar känna när ett medel är snåranvänt pga kylan..

Så detta kan jag rekomendera: Finish Kare 1000P Hi Temp Sealant
Senast redigerad av 4 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av deciso » 04 nov 2012 09:28

limban skrev:
Hur vet du det Limban? Är det en gissning eller har du någon fakta på detta? Undrar för jag jobbar ofta vid ca 10 grader i garaget och vill ju att skydden ska hålla länge.

Skriv svar