Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Lackskydda med Autosmart Silver One
-
prestones
- Ny Medlem
Lackskydda med Autosmart Silver One
Hej, la just iväg en beställning på Autosmarts silver one då jag läst mycket bra om den.
Planen var att först köra Amaze Tuff och sedan Mirror Image och sist lägga på Silver One.
Låter detta som ett vettigt förfarande?
Och hur gör jag med SO, polerar jag in det med maskin eller ska det lägga på för hand?
Mvh Nisse
Planen var att först köra Amaze Tuff och sedan Mirror Image och sist lägga på Silver One.
Och hur gör jag med SO, polerar jag in det med maskin eller ska det lägga på för hand?
Mvh Nisse
Senast redigerad av 4 prestones, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Re: Lackskydda med Autosmart Silver One
Amaze tuff och sedan Silver one.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Den lägger du för hand.. tunt tunt.. låt torka.. torka av.. klart..prestones skrev:Hej, la just iväg en beställning på Autosmarts silver one då jag läst mycket bra om den.
Mvh Nisse
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
Apelros
- Trogen Medlem

Jag kör Amaze tuff, Mirror image sedan silver One. Det funkar mycket bra, i alla fall för mig 
Silver One lägger jag på med cyclo, svarta mjuka trissor, ett tunt lager, låter torka minst 1 timme, gärna längre. Sedan polerar jag av det med maskin, torra, mjuka svarta trissor.
Även detta med cyclo.
Kolla under projekt-tråden, finns en hel del och läsa
Silver One lägger jag på med cyclo, svarta mjuka trissor, ett tunt lager, låter torka minst 1 timme, gärna längre. Sedan polerar jag av det med maskin, torra, mjuka svarta trissor.
Även detta med cyclo.
Kolla under projekt-tråden, finns en hel del och läsa
Senast redigerad av 4 Apelros, redigerad totalt 14 gång.
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10
-
prestones
- Ny Medlem
Okej, lite olika svar från er
Men då lägger jag Mirror innan Silver one.
Men, vad är att föredra, lägga Silver one för hand eller med maskin?
Men, vad är att föredra, lägga Silver one för hand eller med maskin?
-
Apelros
- Trogen Medlem

Som sagt så funkar det de för mig o lägga på/av med maskin.
Man lär sig med tiden att lägga på rätt mängd m.m. med maskin. Kanske lättare för hand i början.
Jag la själv på de för hand, när jag började använda Silver One, för en så där 8 år sedan
Man lär sig med tiden att lägga på rätt mängd m.m. med maskin. Kanske lättare för hand i början.
Jag la själv på de för hand, när jag började använda Silver One, för en så där 8 år sedan
-
prestones
- Ny Medlem
Då tror jag att jag kör för hand då det är första gången jag handskas med Silver One
Förresten hur viktigt är det med dom olika hårdheterna på polerhättorna? Har bara tillgång till Swedols blåa och gula nu då jag inte hinner beställa innan jag ska polera.
Om jag kör en blå hätta med Amaze och gul med Mirror borde väl bli bra?
Sedan lägger jag på Silver one med en microfiberduk tänkte jag.
Förresten hur viktigt är det med dom olika hårdheterna på polerhättorna? Har bara tillgång till Swedols blåa och gula nu då jag inte hinner beställa innan jag ska polera.
-
Apelros
- Trogen Medlem

Låter braprestones skrev:
-
dajo
- Ny Medlem
Jag har en liten fråga.
Jag polerade min bil för ett drygt år sedan och avslutade med dubbla lager silver one.
Nu skulle jag egentligen behöva göra om allt då tvättbarheten minskar.
Min fråga är om det funkar att bara tvätta bilen riktigt ren (truckwash, kallavfettning, schampoo) och sedan lägga på ett lager Silver One utan att polera innan?
Det jag är ute efter är tvättbarheten och ifall det blir flammigt så kan jag leva med det till i vår då jag tänkte göra allt från grunden.
lokalen jag har tillgång till håller ca 14 grader
Jag polerade min bil för ett drygt år sedan och avslutade med dubbla lager silver one.
Nu skulle jag egentligen behöva göra om allt då tvättbarheten minskar.
Min fråga är om det funkar att bara tvätta bilen riktigt ren (truckwash, kallavfettning, schampoo) och sedan lägga på ett lager Silver One utan att polera innan?
Det jag är ute efter är tvättbarheten och ifall det blir flammigt så kan jag leva med det till i vår då jag tänkte göra allt från grunden.
lokalen jag har tillgång till håller ca 14 grader
Senast redigerad av 4 dajo, redigerad totalt 14 gång.
- fisher91
- Trogen Medlem

Är inget proffs men jag skulle iaf tvättat med alkalisk och kallavfettning, schampo sen Clayat bilen innan lackskyddet.
Automatlådor