jag har rätt bra koll på när olika medel ska användas
Men det finns ju lackrengöring men vad är det de medlet gör som inte lite rubbing/polish kan fixa ?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
olika medel för olika tillfälle
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
jonkegtx
- Entusiast

Menar du mackens lackrengöring, som är en fin polish, eller t ex Dodo Juice Lime Prime som rengör ytan inför vax/lackskydd?
Senast redigerad av 5 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

Re: olika medel för olika tillfälle
lackrengöringsmedel rengör väl bara lacken utan att ha några direkta slipmedel i sig, men det finns ju en hel del med microslipmedel i också. kan tänka mig att om man är nöjd med lacken som man har så räcker det med en lackrengöring istället för polermedel innan lackskydd, varför slita på lacken om man redan är nöjd med hur den ser ut.
mvh Magnus
mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: olika medel för olika tillfälle
trodde först det var en lättare ver innan clay kom in i bilden
den jag har stående på hyllan är Hamron lackrengöring den är köpt på jula så antar det går under mack lackrengöring
då det bara blir stående tänkte jag om det är ett bra val och få ren lacken under tröskel om det blir något kvar efter avfettning och tvättning när våren kommer
den jag har stående på hyllan är Hamron lackrengöring den är köpt på jula så antar det går under mack lackrengöring
då det bara blir stående tänkte jag om det är ett bra val och få ren lacken under tröskel om det blir något kvar efter avfettning och tvättning när våren kommer
The passions is what drives the art. Detailing for life