Söndagen bjöd på en vit XC60 -12.
Då jag ju gjorde ett snabbjobb i fredags och dagen även bjöd på en ordentlig tvätt av min egen bil samt lite mer "störningsmoment" så blev det dåligt med bilder, missade efterbilder både under huven och inne i bilen
6 timmar i fredags och 16 söndagstimmar sätter tydligen sina spår när man har passerat 40
Nåväl, lite före bilder då, inte mycket repor, men asfalt och flygrost var det gott om:
Det visade sig att högtryckstvätten i lokalen var trasig! Inge vidare
Som tur var hade jag besök av Dontus! Han hade en liten tvätt i bakluckan!
(Att inte jag hade min egen lilltvätt med! Man får ju skämmas! Eller hur Manor! Skalman Fail lixom
Tusen tack för lånet Dontus! Utan lilltvätten hade jag nog fått ge upp
Får väl bjuda på en idolbild då

:
Å så lite bilder på färdigt åk:
Avfettade med Degreaser Wet och HD-Grön, fälgarna rengjordes med Bilberry Wheel Cleaner. Dagens schampo blev Ultima.
Motorn och insida huv rengjordes med Degreaser Wet och Concept Autoschampoo. La på Trutest White Dressing för lite finish...bilder glömde jag som sagt...
Inredningen städades av med Autoglym Interior Cleaner och mirakelsvamp där det behövdes. La på Ultima Interior Guard på plast och skinn. Golvmattan fick BBV:s textilimpregnering. Gummimattorna rengjordes med HD-Grön och Concept Autoschampop. La på Concept Outline som finish.
Poleringen gjordes med oscillerande Das6PRO och gul trissa med Meguiars 205
Lackskyddet blev PPS.
Fälgarna behandlades med Collinite Liquid Insulator Wax (No. 845)
Däckssidor och plast behandlades med Ultima Tire & Trim.
Under dagen hann jag oxå tvätta min egen bil

Samt låna ut lite medel och råd till en kille som skulle snabbtvätta sin bil.
Platsen bredvid XC60 var upptagen av en pickup. Jag har pratat med ägaren och försökt få honom att rekonda den, men han har varit tveksam.
Som tack för att han flyttade sig så spolade jag av den. Men som passionerad bilvårdare kunde jag ju inte lämna bilen så. Den var förskräckligt matt i lacken och full i kåda och asfaltsprickar.
Så jag avfettade med Degreaser Wet, gick på med pensel och gnuggade bort tusen asfaltsprickar och en hel del annat kladd.
Tvättade av den med Ultima schampoo.
Nu var den ren, men fortfarande fruktansvärt matt i lacken....vad göra? Jag hade lite Citrus Bling 1:10 som jag använde som torkstöd. Nu började den se bättre ut, men fortfarande kändes det inte bra!
Så jag drog på ett lager Collinite:
Ägaren blev rätt förvånad när han såg bilen!