Gjorde ett lite mer utfört test på Pingens Acid Clean Gel idag, som alla säkert sett så är Nissan Navara( King cab ) alltid blästrade på hundbenen( framför bakhjulen ) .. och ett ypperligt tillfälle att testa på , lite dåliga kort men hoppas dom visar någorlunda

..
ingen före bild på högra sidan, men den såg ungefär ut som den vänstra ( som också ska åtgärdas)
sakerna som användes. ska ta kort imorgon vad jag använde för att ta bort det grövsta, en borrmaskin med" grovrengörare " och en rotorborste .
ett kort på hur det såg ut efter att jag tagit bort det grövsta.
på med Acid clean, gnuggade med borsten en minut eller 2 för att få ner medlet riktigt i porerna. sen täcka över med en plast
efter cirka 3 timmar tog jag bort plasten för att inspektera, den hade jobbat på bra! bara lite i hörnet kvar
tog en vanlig brytbladskniv, borsten ( som tillhör den tryckluftsdrivna rotorborsten) och skrapade lite på den lilla fläcken som var kvar,
sen på med en plast.. fick stå så kanske 2 timmar ( lunchen och nån timme till )
sen slutligen tog jag bort plasten, öste på med Pingens( Arcticleans) Multi clean och torkade rent, tog värmepistolen för att säkerställa att det var helt torrt innan jag sprayade på en epoxygrund.
Riktigt soprent!
mycket bra produkt som jag kommer använda mycket framöver! ska testa den välutspädd för att få bort det gula äckliga på fälgar

,
har även en urkapad bit ur bakskärmen jag bytte förra veckan, ska ta den nån kväll och göra flera olika prov med Acid Clean Gel, då kanske man inte har lika bråttom att ta kort
Mvh jonas