Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Chemical Guys "Hard Body"
- Manor
- Moderator

Är det möjligtvis någon som har testat Chemical Guys "Hard Body" på forumet?
Det verkar vara ett "glasaktigt lackskydd" liknande CarPro:s CQuarts, om jag uppfattat saken rätt.
Det verkar vara ett "glasaktigt lackskydd" liknande CarPro:s CQuarts, om jag uppfattat saken rätt.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
marcus
- Entusiast

Re: Chemical Guys "Hard Body"
Wolfs chemicals, menar du kanske? 
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Ja ta mig tusan du har helt rätt Wolfs Chemicals ska det vara.marcus skrev:Wolfs chemicals, menar du kanske?
Jag har bara läst om detta märke på engelska forum och inte sett att det säljs här i Sverige, men jag kan ha fel.
Det är ju inte så att jag tror att det är bättre än andra medel, men många verkar väldigt nöjda.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- Grief
- Moderator

Re: Chemical Guys
Hard Body är väl främst en utveckling av Body Wrap som jag använt med mycket gott resultat.Manor skrev:Ja ta mig tusan du har helt rätt Wolfs Chemicals ska det vara.marcus skrev:Wolfs chemicals, menar du kanske?
Jag har bara läst om detta märke på engelska forum och inte sett att det säljs här i Sverige, men jag kan ha fel.
Det är ju inte så att jag tror att det är bättre än andra medel, men många verkar väldigt nöjda.
Jesse från Wolfs Chemicals skriver på detailingworld.co.uk:
"Nah mate if that's your silver Audi in your avatar, don't underestimate BW. BW is a marvel on ceramic and VAG paints and makes silver shine like no other... it didn't win protection product of the year last year for nothing HB is just an upgrade!"
Hard Body ska ge mer glans och bättre pärling och dessutom ge ytan en viss reptålighet.
Jag har kollat och läst mycket, men jag kan inte se att bilarna gjorda med Hard Body är blankare eller ger bättre avrinning - de ser identiska ut.
Tycker Günther ska ta in det så vi kan prova
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- Rednales
- Kemiexpert

Jag tycker Wolf's gör väldigt bra produkter (de jag har testat...). Håller fortfarande White satin som en av mina favoriter band schampon. Deras APC, "The outsider" är också väldigt bra liksom Deironizer för fälgarna.
Slå till Manor och återkom med en liten rapport... Finns hos Shinearama
Slå till Manor och återkom med en liten rapport... Finns hos Shinearama
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- jesprut
- Medlem
Har också varit sugen på att testa denna. Men har inte motiverat ett köp än.
Däremot har jag föregångaren Body Wrap. Den gillar jag, lätt att lägga och rätt så dryg.
Har lagt den på tre bilar varav en är min egen med bra resultat.
Och jag tror inte att Hardy Body är sämre. Och om den skulle vara reptålig så vore ju det kanon!
Däremot har jag föregångaren Body Wrap. Den gillar jag, lätt att lägga och rätt så dryg.
Har lagt den på tre bilar varav en är min egen med bra resultat.
Och jag tror inte att Hardy Body är sämre. Och om den skulle vara reptålig så vore ju det kanon!
Senast redigerad av 4 jesprut, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

- Manor
- Moderator

Denna video visar med andra ord att detta lackskydd inte är så tåligt mot "cigarettändare" som slås hårt mot lacken!!?Grief skrev:http://youtu.be/wIwog_VYoYs
Det finns en liknande test på CQuarts som verkas stå emot denna typ av misshandel bättre.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- Grief
- Moderator

Då missförstår du nog videons innehållManor skrev:Denna video visar med andra ord att detta lackskydd inte är så tåligt mot "cigarettändare" som slås hårt mot lacken!!?Grief skrev:http://youtu.be/wIwog_VYoYs
Det finns en liknande test på CQuarts som verkas stå emot denna typ av misshandel bättre.
Behandlade ytan är överst.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Allt beror på användaren ..Grief skrev:Då missförstår du nog videons innehållManor skrev:Denna video visar med andra ord att detta lackskydd inte är så tåligt mot "cigarettändare" som slås hårt mot lacken!!?Grief skrev:http://youtu.be/wIwog_VYoYs
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Ja, då var det en annan femma.Grief skrev:Då missförstår du nog videons innehållManor skrev:Denna video visar med andra ord att detta lackskydd inte är så tåligt mot "cigarettändare" som slås hårt mot lacken!!?Grief skrev:http://youtu.be/wIwog_VYoYs
Det kanske var så att man sa något viktigt i videon...jag körde utan ljud i soffan medan dottern tittade på Melodislagerfestivalen på TV...stör man den så ligger man risigt till
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)