Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Sippcoat
-
matte.s
- Medlem
Sippcoat
Hejsan.
Har provat mig igenom en hel del olika produkter, sneglat på rekondare i mitt närområde för att se vad som används.
Går nämligen i tankarna på att ta steget till att starta en mindre verksamhet då efterfrågan av bilvård verkar ökat.
Om det har att göra med missnöje hos nuvarande aktiva bilvårdsföretag eller inte försöker jag ta reda på.
Var till ett lokalt bilvårdsföretag och såg dessa spruta på lackskyddet med färgspruta. Såg väldigt proffsigt och framförallt enkelt ut. Plus är att kunna komma åt överallt utan att vara orolig för lister, glas osv.
Efter lite sökande på nätet har jag kommit fram till att dom använder sig av SippCoat.
Vad har ni för erfarenheter av denna produkt?
Med vänlig hälsning, Mattias
Har provat mig igenom en hel del olika produkter, sneglat på rekondare i mitt närområde för att se vad som används.
Går nämligen i tankarna på att ta steget till att starta en mindre verksamhet då efterfrågan av bilvård verkar ökat.
Om det har att göra med missnöje hos nuvarande aktiva bilvårdsföretag eller inte försöker jag ta reda på.
Var till ett lokalt bilvårdsföretag och såg dessa spruta på lackskyddet med färgspruta. Såg väldigt proffsigt och framförallt enkelt ut. Plus är att kunna komma åt överallt utan att vara orolig för lister, glas osv.
Efter lite sökande på nätet har jag kommit fram till att dom använder sig av SippCoat.
Vad har ni för erfarenheter av denna produkt?
Senast redigerad av 4 matte.s, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Re: Sippcoat
Hej!
Denna produkt har jag ingen erfarenhet av alls, varken som mottagande kund eller användare av produkten.
Jag vill tro att detta har att göra med företaget Sverigevaxet, som är en av forumets sponsorer...men jag kan vara ute och cykla.
Denna produkt har jag ingen erfarenhet av alls, varken som mottagande kund eller användare av produkten.
Jag vill tro att detta har att göra med företaget Sverigevaxet, som är en av forumets sponsorer...men jag kan vara ute och cykla.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
matte.s
- Medlem
Uppdaterar denna tråd då jag är på jakt efter en leverantör av ett liknande lackskydd/vax. Gärna som kan säljas på fat eller bulk.
- Crille
- Entusiast

Bara kontakta personen bakom sidan så kan säkert han hjälpa dig med inköpet..matte.s skrev:Uppdaterar denna tråd då jag är på jakt efter en leverantör av ett liknande lackskydd/vax. Gärna som kan säljas på fat eller bulk.
Är inte det billigaste kan jag säga, har varit i kontakt med han som säljer det..
En bil sprutad med detta landar på ut till kund på 10000:- inte många som betalar sådana pengar för ett
lackskydd.
Hur bra det är och skyddar har jag ingen erfarenhet av och kan inte uttala mig om detta.
http://www.sippcoat.se/
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Manor
- Moderator

Sv: Re: Sippcoat
Visst tusan har jag sett en länk på ett bilvårdsföretag som verkar använda något liknande...länken lades upp idag av Chrille, tror jag. Företaget hette typ Piteå Bilvård, eller något i den stilen. Kanske kan du få tips därifrån?matte.s skrev:Uppdaterar denna tråd då jag är på jakt efter en leverantör av ett liknande lackskydd/vax. Gärna som kan säljas på fat eller bulk.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- Crille
- Entusiast

Han ska gå in på sidan http://www.sippcoat.se där finns telenr till han som säljer det.
Länken jag la i Görans tråd visar bara när dom sprutar produkten på en bil
Länken jag la i Görans tråd visar bara när dom sprutar produkten på en bil
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Manor
- Moderator

Sippcoat
VA!!!Crille skrev:
Bara kontakta personen bakom sidan så kan säkert han hjälpa dig med inköpet..
Är inte det billigaste kan jag säga, har varit i kontakt med han som säljer det..
En bil sprutad med detta landar på ut till kund på 10000:- inte många som betalar sådana pengar för ett
lackskydd.
Hur bra det är och skyddar har jag ingen erfarenhet av och kan inte uttala mig om detta.
10000:- för ett lackskydd som ska hålla i 2 år och därefter behöver kompletteras. Sen verkar det finns vissa krav på hur varmt vattnet får vara vid tvätt...etc.
Är de tokiga?
Då väljer man väl alla gånger Opti-Coat och CarPro CQuarts för bråkdelen av den summan, och med en betydligt bättre hållbarhet.
Att detta medel är lätt att lägga på gynnar ju bara den som lägger på medlet...och inte kunden. Det om någon borde göra behandlingen billigare i så fall.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
matte.s
- Medlem
Sippcoat fick jag inte handla av vid kontakt med Sverigevaxet då det redan fanns en etablerad firma i stan som redan handlar av dom.
Nu är jag alltså på jakt efter ett lättlagt vax eller lackskydd som kan köpas i stora mängder och med pålitliga leveranser.
Mvh Mattias
Nu är jag alltså på jakt efter ett lättlagt vax eller lackskydd som kan köpas i stora mängder och med pålitliga leveranser.
Mvh Mattias
- jujimbo
- Entusiast

-
matte.s
- Medlem
Ja nån typ av våtvax vore kanon, hellst med en någorlunda hållbarhet och som helst inte behöver eftertorkas.
Mvh Mattias
Mvh Mattias
jujimbo skrev:Våtvax?
- jujimbo
- Entusiast

Kolla annars med bollnäs bilvård,om du skall dra igång firma så kan dom säkert sätta ihop ett bra set för det.
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
-
bigguns
- Entusiast

matte.s skrev:Ja nån typ av våtvax vore kanon, hellst med en någorlunda hållbarhet och som helst inte behöver eftertorkas.
Mvh Mattias
Från fundering på Slipcoat a´10k per behandling till "våtvax" är en en viss skillnad
Vad tänker du sälja "våtvaxbehandlingen "som? I bästa fall "tvätt med vaxeffekt" hoppas jag då isf.
mvh Fredrik
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Är det inte roligare att göra kvalitetsjobb än snabbjobb?matte.s skrev:Ja nån typ av våtvax vore kanon, hellst med en någorlunda hållbarhet och som helst inte behöver eftertorkas.
Mvh Mattias
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
matte.s
- Medlem
För att förklara lite närmare utan att gå för djupt.
Är på jakt efter ett skydd i form av vax eller lackskydd som kan sprutas på och som inte kräver eftertorkning.
Detta är en undran från mig för att jag åtagit mig uppgiften genom jobbet.
Fordonen i fråga är alltså mellan 60-107m långa och nästan 4m höga så något rekondjobb är inte på tal utan en lättandvänd produkt (likt SippCoat) skall användas efter en tvätt med ett oxalsyrabaserat fordonsschampo.
Är på jakt efter ett skydd i form av vax eller lackskydd som kan sprutas på och som inte kräver eftertorkning.
Detta är en undran från mig för att jag åtagit mig uppgiften genom jobbet.
Fordonen i fråga är alltså mellan 60-107m långa och nästan 4m höga så något rekondjobb är inte på tal utan en lättandvänd produkt (likt SippCoat) skall användas efter en tvätt med ett oxalsyrabaserat fordonsschampo.
- jujimbo
- Entusiast

lahega har ett våtvax som man lägger på och sedan spolar av.
-
matte.s
- Medlem
Nu börjar det på att komma svar på fråganjujimbo skrev:lahega har ett våtvax som man lägger på och sedan spolar av.
- jujimbo
- Entusiast

lageha Prorange Hydro Wax 31w
smartab Quickglozz
smartab Quickglozz
-
bigguns
- Entusiast

Då kan jag reka denna framför Hydrowaxet
http://www.sverigevaxet.se/tvax-flexi-2 ... rhet/272-0
Hydrowaxet har petroliumbas och kan ibland ge fläckar på dålig lack.
mvh
http://www.sverigevaxet.se/tvax-flexi-2 ... rhet/272-0
Hydrowaxet har petroliumbas och kan ibland ge fläckar på dålig lack.
mvh
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.
-
Scandistore
- Medlem
Oj, så fel det kan bli ibland.Manor skrev:VA!!!Crille skrev:
lackskydd.
10000:- för ett lackskydd som ska hålla i 2 år och därefter behöver kompletteras. Sen verkar det finns vissa krav på hur varmt vattnet får vara vid tvätt...etc.
Är de tokiga?
Då väljer man väl alla gånger Opti-Coat och CarPro CQuarts för bråkdelen av den summan, och med en betydligt bättre hållbarhet.
Att detta medel är lätt att lägga på gynnar ju bara den som lägger på medlet...och inte kunden. Det om någon borde göra behandlingen billigare i så fall.
En behandling med Sippcoat ligger i precis samma prisklass som Ditec, Mr Cap etc och då ingår även fälgbehandling och glasbehandling.
/Stefan
Senast redigerad av 4 Scandistore, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Sippcoat
Ja, då låter det ju klart bättre.Sverigevaxet skrev:Oj, så fel det kan bli ibland.Manor skrev:VA!!!Crille skrev:
lackskydd.
Är de tokiga?
En behandling med Sippcoat ligger i precis samma prisklass som Ditec, Mr Cap etc och då ingår även fälgbehandling och glasbehandling.
/Stefan
10000:- ut till kund hade nämnts tidigare i tråden, och det var det som triggade igång mig
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)